Jest to pomoc dydaktyczna, która wspomaga pracę nauczyciela i ukierunkowuje dziecko na: celowe i efektywne wykorzystywanie zdobyczy współczesnych osiągnięć technologicznych. Praca z tablicą interaktywną w naszym przedszkolu jest odpowiedzią na intensywny rozwój społeczeństwa informacyjnego. Prawidłowe zapoznanie dziecka z aspektami multimediów jest bowiem nieodzownym elementem współczesnej edukacji, a tym samym wprowadza nową jakość do naszego przedszkola, które umiejętnie łączy tradycyjne metody i środki edukacji z wyzwaniami jakie stawia przed dziećmi XXI wiek.
Tablica interaktywna dysponuje funkcjami,
których nie posiadają żadne inne środki. Jest nieoceniona w pracy z dzieckiem.
Pozwala dzieciom poznać, to czego nie mogą zobaczyć w rzeczywistości, służy do
rozwiązywania: zagadek, rebusów, układania puzzli, wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych,
rozwija spostrzegawczość, ćwiczy pamięć, słuch muzyczny i fonematyczny. Każdy
wykorzystywany przez nas program multimedialny dostarcza dzieciom zarówno
bodźców dźwiękowych jak i wizualnych.
Tablica interaktywna współpracuje
z komputerem i i z wysokiej klasy krótkoogniskowym projektorem multimedialnym.
Projektor ze względu na swoje właściwości konstrukcyjne nie stwarza
najmniejszego zagrożenia dla narządów wzroku. Sama tablica działa jak duży
ekran dotykowy, który może być obsługiwany za pomocą: pisaka lub dotyku. Jego
najbardziej istotną cechą jest pełna interreakcja z dzieckiem. Maluch może
pisać, rysować, malować, zaznaczać, podkreślać, na każdym wyświetlonym na
ekranie obrazie. Dzięki temu, iż może się bawić, przyswaja wiedzę bez
przekonania, że zajęcia są monotonne i nieciekawe.
Metodą wychowania i nauczania w wieku
przedszkolnym jest zabawa – praca z tablicą interaktywną umożliwia i zaspakaja
tę potrzebę , gdyż oprócz wartości edukacyjnych daje ona możliwość aktywnej
rozrywki.
Biorąc pod uwagę wymagania technologiczne
należy również powiedzieć, że posługując się pisakami, palcem na dotykowym
ekranie, dzieci zyskują większą sprawność manualną, bardziej koncentrują uwagę
i doskonalą umiejętności percepcyjno-motoryczne, poprzez widzenie tego co
powstaje na ekranie – jest to podyktowane faktem, iż rysowanie w programach
graficznych jest o wiele bardziej skomplikowane, trudniejsze, aniżeli rysowanie
kredką czy ołówkiem na papierze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz