Pierwsza tablica interaktywna trafiła do naszego przedszkola 9 listopada 2017 roku. Teraz z satysfakcją i zadowoleniem wszyscy mogą korzystać z udogodnień multimedialnych, gdyż w każdej sali znajdują się zestawy interaktywne, przez co mamy możliwość uatrakcyjnienia zajęć naszym przedszkolakom.
Okres największego rozwoju intelektualnego, społecznego i emocjonalnego to wiek od 3 do 6 lat. W tym czasie najbardziej intensywnie rozwijają się u dzieci procesy poznawcze takie jak: pamięć, uwaga, myślenie. W trosce o optymalny rozwój tych funkcji, w naszym przedszkolu wykorzystujemy najnowocześniejsze osiągnięcia technologii multimedialnych w edukacji, a mianowicie tablice interaktywne, które są już dostępne w każdej z grup.
Okres największego rozwoju intelektualnego, społecznego i emocjonalnego to wiek od 3 do 6 lat. W tym czasie najbardziej intensywnie rozwijają się u dzieci procesy poznawcze takie jak: pamięć, uwaga, myślenie. W trosce o optymalny rozwój tych funkcji, w naszym przedszkolu wykorzystujemy najnowocześniejsze osiągnięcia technologii multimedialnych w edukacji, a mianowicie tablice interaktywne, które są już dostępne w każdej z grup.
Chcemy, by
przedszkole było miejscem ciekawych zabaw i rozwijania umiejętności przydatnych
w codziennym życiu, takich jak choćby współpraca i radzenie sobie w różnych
sytuacjach. Wreszcie by nauka w nim była świetną rozwijającą wszechstronnie
zabawą. W naszym przedszkolu mamy wreszcie możliwość organizować dzieciom w
każdej grupie ciekawe zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. To
świetna pomoc do uatrakcyjnienia zajęć. Przedszkolaki mogą oglądać specjalne
programy zamieszczone w Internecie, albo uczestniczyć w specjalnie
przygotowanych ćwiczeniach, które opracowujemy z myślą o dzieciach. Tablica
interaktywna służy nam do malowania obrazów, układania puzzli, przechodzenia
przez labirynty, wykonywania ćwiczeń grafo – motorycznych, rozwijania
spostrzegawczości, ćwiczenia pamięci i słuchu
muzycznego i fonematycznego, poznawania
instrumentów muzycznych, tworzenia melodii, poznawania różnych kontynentów i
podróży w czasie, zarówno w przeszłość jak i przyszłość. Poznajemy dzięki niej inne
kraje, kosmos albo morskie głębiny. To tylko niektóre z możliwości, jakie
wykorzystujemy w przedszkolu wykorzystując tablicę interaktywną. To nowoczesne
osiągnięcie technologii jest nieocenioną pomocą dydaktyczną, która pozwala
dzieciom poznać, to, czego nie mogą zobaczyć w rzeczywistości. Programy multimedialne wykorzystujemy zarówno
podczas zajęć obowiązkowych, ćwiczeń i zabaw ruchowych, jak i do uatrakcyjnienia
zajęć dodatkowych, które oferuje nasze przedszkole. Metodą wychowania i
nauczania w wieku przedszkolnym jest zabawa – praca z tablicą interaktywną
umożliwia i zaspakaja tę potrzebę, gdyż oprócz wartości edukacyjnych daje ona
możliwość aktywnej rozrywki, którą dzieci bardzo lubią a wiadomo poprzez zabawę – nauka. Współcześnie
trudno wyobrazić sobie już życie bez korzystania z technologii informacyjnych,
a zapoznawanie dzieci z korzystania z nich, już na poziomie przedszkolnym jest
nie tylko atrakcją, ale koniecznością.
Wykorzystywanie
tablicy interaktywnej podczas zajęć i zabaw dowolnych mobilizuje wszystkie
dzieci do aktywności. Każdy przedszkolak chętnie działa na tablicy, szybko uczy
się rzeczy nowych i trudnych.
Zapraszamy do fotogalerii:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz