Drodzy
Rodzice,
W
związku z istniejącą sytuacją, przesyłamy propozycje do zajęć z dziećmi.
Chcemy inspirować i wskazać sposoby spędzania czasu z dzieckiem. Dlatego
też przedstawiamy różne zajęcia edukacyjne, zabawy i aktywności z dziećmi do
wykorzystania w domu na każdy dzień tygodnia.
Zdajemy
sobie sprawę, że większość z Państwa pracuje, macie Państwo także swoje domowe
obowiązki, dlatego też poniżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie
realizować w całości, bądź wybiórczo. Możecie Państwo także całkowicie z nich
zrezygnować, według własnego pomysłu zorganizować zabawy w proponowanych
kręgach tematycznych.
Chcemy być dla Państwa wsparciem, a nie dodatkowo Państwa obciążać. Dlatego z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne pamiętając o dostosowaniu treści do wieku, zainteresowań i możliwości Waszego dziecka.
Chcemy być dla Państwa wsparciem, a nie dodatkowo Państwa obciążać. Dlatego z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne pamiętając o dostosowaniu treści do wieku, zainteresowań i możliwości Waszego dziecka.
W
bieżącym tygodniu od 4 do 8 maja 2020 będziemy realizować tematykę o Polsce,
jako kraju, w którym mieszkamy oraz jako kraju, który należy do Unii
Europejskiej. Starsze dzieci poznają literę J, j, będą uczyły się ją rozpoznawać,
pisać po śladzie i samodzielnie.
Jak
mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?
Aby
utrwalić informacje, warto rozmawiać z dzieckiem o tym, w jakim kraju
mieszkamy, jakie kraje są sąsiadami Polski, co to znaczy, że należymy do Unii
Europejskiej. Warto kontynuować rozmowy o tym, w
jakich miejscach kraju mieszkają krewni dziecka, wskazywać te miejsca na mapie
Polski. Podczas możliwych spacerów warto podkreślać różnorodność fauny i flory
naszego kraju, nazywać mijane rośliny. Pozwoli to uwrażliwiać dzieci na piękno
otaczającego świata.
Życzymy
cudownych chwil spędzonych na nauce i zabawie ze swoimi pociechami.
Maj jest miesiącem szczególnym w historii Polski....
W pierwszych trzech dniach maja obchodzone są w Polsce trzy ważne święta:
W pierwszych trzech dniach maja obchodzone są w Polsce trzy ważne święta:
1
maja - zapisał się jako Międzynarodowe Święto Pracy;
2
maja - został ustanowiony Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej;
3
maja - rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja.
1. "Zagadka na
powitanie".
Pytanie nietrudne – to każdy przyzna:
Jak się nazywa Twoja Ojczyzna?
(odp. Polska)
2. Co to jest Polska?
"Co
to jest Polska?" Czesława Janczarskiego
-
Co to jest Polska?-
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska- to wieś
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska- to wieś
i
las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska- to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak- i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska- to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak- i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.
3. „Mapa Polski”- prezentacja
i omówienie mapy Polski.
„Moja Polska”- zabawa słownikowa. Rozmowa, na temat Polski.
Tworzenie słownika pojęć związanych ze słowem Polska:
OJCZYZNA, KRAJ, NARÓD, POLAK, POLKA (starsze dzieci mogą pisać, układać napisy, sylabizować, głoskować wyrazy).
Wyprawa
po Polsce
Polska
- Szkoła Profesora Szymona
4. Sąsiedzi Polski:
Sąsiedzi
Polski - Mapa - Szkoła Profesora Szymona
5. "Majowe święta"
Skończyła
się majówka. Ada i Olek po kilkudniowym pobycie u dziadków wrócili do
przedszkola. Dziewczynka od razu pochwaliła się dzieciom, że razem z Olkiem
pomagali dziadkowi powiesić flagę. Do ostatniego dnia pobytu biało-czerwona
flaga wisiała dumnie nad wejściem do domu.
– Ja też widziałem wiszące flagi – zawołał Kamil.
– I ja też – powiedział Daniel.
– A tak naprawdę to po co się je wiesza? – dopytywał Maciek. – I co to były za
jakieś dziwne święta? Nie było choinki ani jajek wielkanocnych…
Inne dzieci też były bardzo ciekawe i dlatego pani postanowiła przypomnieć, co
się działo przez ostatnie dni. Cała grupa usiadła na dywanie.
– To były święta państwowe. Obchodzone są co roku. Pierwszego maja zawsze
przypada Święto Pracy – zaczęła mówić pani. – Tyle że Święto Pracy obchodzone
jest również w innych krajach. Zostało ustanowione wiele lat temu i w tym dniu
czcimy trud wszystkich pracujących ludzi – waszych rodziców, dziadków,
sąsiadów… Drugiego maja mieliśmy Święto Flagi. Jesteśmy Polakami, mieszkamy w
Polsce i dlatego powinniśmy szanować naszą flagę. Zaś trzeci maja to rocznica
uchwalenia konstytucji. Konstytucja to taka umowa podpisana przez króla i
szlachtę po to, żeby wszystkim lepiej się żyło.
– A jak ten król wyglądał? – dopytywał Antek. – Czy można go gdzieś spotkać?– Nie, Antku, to wszystko było wiele lat temu. Ale jeżeli chcecie zobaczyć króla, możemy pójść do muzeum. To co, idziemy? – zapytała pani.
– Tak! – odpowiedziały dzieci chórem i już po chwili cała grupa poszła do pobliskiego muzeum zobaczyć wystawę upamiętniającą nie tylko podpisanie konstytucji, lecz także pozostałe majowe święta. Na ścianie wisiała wielka flaga Polski.
– O, a to godło! – powiedział Antek. – Orzeł w koronie. A co jest napisane tu obok, na tym plakacie?
– To hymn Polski – odpowiedziała pani. – A na tych zdjęciach możecie zobaczyć, jak kiedyś obchodzono Święto Pracy.
– A co to za dziwnie ubrani ludzie na tym obrazku?
– To jest kopia obrazu naszego najsłynniejszego polskiego malarza Jana Matejki pt. „Konstytucja 3 maja 1791 roku”. I właśnie na nim możecie zobaczyć, jak wyglądali król, dostojnicy królewscy, szlachta i zwykli ludzie. Kiedyś tak właśnie wszyscy się ubierali. Dzieci jeszcze przez długi czas wpatrywały się z zaciekawieniem w dzieło Matejki.
– Cieszę się, że jestem Polakiem – szepnął Michał do ucha Ady.
– Ja też – powiedziała dziewczynka i z dumą spojrzała na polską flagę.
Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji.
Rodzic zadaje pytania:
− Jak nazywa się kraj w którym mieszkamy?
− Jakie barwy ma flaga Polski?
− Dlaczego na początku maja wywiesza się polskie flagi?
− Jakie miejsce odwiedziła grupa Ady?
− Co ciekawego zobaczyły dzieci w muzeum?
Majowe świętowanie
6. Legenda o powstaniu
Państwa Polskiego -
słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej.
Dawno, dawno temu, przed
wieloma laty tereny na których dzisiaj mieszkamy pokrywały gęste lasy. Ludzie
ciągle musieli wędrować i zmieniać miejsce zamieszkania. W tych czasach żyło
trzech braci - Lech, Czech i Rus. Pewnego razu i oni wyruszyli razem ze swoimi
rodzinami na poszukiwanie nowych miejsc na swoje domy. Bracia bardzo się od
siebie różnili: Lech miał jasne włosy, był pogodny i mądry. Czech miał włosy
czarne, był bystry i żwawy, Rus z kolei miał włosy brązowe i był cichy i
milczący. Bracia jakiś czas wędrowali razem, ale potem zdecydowali, że każdy z
nich pójdzie w inną stronę. Czech udał się na południe, gdzie w końcu znalazł
dobre miejsce. Tam założył swój gród, który od jego imienia nazywał się
Czechami. Natomiast Rus poszedł na wschód, kraina, w której zamieszkał została
nazwana Rosją. Tylko Lech i jego ludzie nadal nie mogli znaleźć odpowiedniego
miejsca. Zmęczeni długą wędrówką, postanowili w końcu odpocząć. Stanęli w
miejscu, gdzie las nie był już tak gęsty, a ich oczom ukazał się przepiękny
widok - zielone pagórki pokryte soczystą trawą, jeziora i rzeki pełne ryb, las
pełen zwierzyny. Lech zachwycił się tą ziemią, ale nie był pewien czy to
miejsce okaże się dla niego szczęśliwym. Pewnego dnia podczas zachodu słońca,
wybrał się na spacer po okolicy, na jeden z pagórków na którym rósł olbrzymi,
stary dąb. Na jednej z jego gałęzi Lech dostrzegł orle gniazdo, a w nim
pięknego białego orła. Na widok Lecha, orzeł przestraszył się, rozłożył szeroko
skrzydła i odleciał. Lech uznał orła za dobry znak i postanowił osiedlić się w
tym miejscu ze swoją rodziną na stałe. Pamiętając, że uznał orle gniazdo
za dobry znak, nazwał swoje miasto Gnieznem, a na swój symbol wybrał białego
orła na czerwonym tle.
7. "Symbole narodowe"- praca z obrazkiem.
Polska (fragment) Małgorzata Strzałkowska
Polska leży w Europie.
Polska to jest kraj nad Wisłą.
Polska leży nad Bałtykiem.
I to wszystko? Nie! Nie wszystko!
Polska naszą jest ojczyzną –
Tu żyjemy, tu mieszkamy.
Tu uczymy się, bawimy,
I marzymy, i kochamy.
Herb, czasami zwany godłem,
To jest wspólny znak rodaków.
Orzeł na czerwonej tarczy
To odwieczny herb Polaków.
Flaga jest symbolem państwa.
Tak wygląda polska flaga –
Biały kolor to szlachetność,
Czerwień – męstwo i odwaga.
Polskim Hymnem Narodowym
Jest „Mazurek Dąbrowskiego”.
„Jeszcze Polska nie zginęła” –
Któż z Polaków nie zna tego?
|
„Gdzie jest j?” – zabawa słuchowa. rodzic czyta tekst wiersza Polska. Zadaniem dziecka jest przykucnięcie, gdy usłyszy słowo zawierające głoskę j na początku, na końcu lub w środku słowa. Rodzic może pomóc akcentując właściwe słowa.
Święto Flagi
Znak” M. Łaszczuk
– Czy wiesz, jaki to znak:
w czerwonym polu biały ptak?
– Wiem – odpowiedział Jędrek mały –
to jest znak Polski: Orzeł Biały.
Mazurek Dąbrowskiego
sł. Józef Wybicki, muz. autor nieznany
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.
Ref.: Marsz, marsz, Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski,
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
Z ziemi włoskiej do Polski,
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
Ref.: Marsz, marsz…
Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.
Ref.: Marsz, marsz…
Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany –
Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.
Ref.: Marsz, marsz…
Prezydent Polski Andrzej Duda
Polskie Symbole Narodowe - Polak Mały -filmik edukacyjny.
„Katechizm
polskiego dziecka” Władysław Bełza
— Kto ty jesteś?
—
Polak mały.
—
Jaki znak twój?
—
Gdzie ty mieszkasz?
—
Między swemi.
— W
jakim kraju?
— W
polskiej ziemi.
— Mą
Ojczyzną.
—
Czym zdobyta?
—
Krwią i blizną.
—
Czy ją kochasz?
— A
w co wierzysz?
— W
Polskę wierzę.
—
Coś ty dla niej?
—
Wdzięczne dziecię.
—
Oddać życie.
Kto
ty jesteś? - film edukacyjny dla dzieci
Co
wiesz o Polsce - quiz
Polska
- zadania, test, informacje
Krzyżówka
patriotyczna dla dzieci
Ćwiczymy
pamięć
Na
jaką głoskę
Rozpoznawanie flagi
Kiedy zapoznamy dzieci z flagą Polski, warto sprawdzić czy aby na pewno dobrze ją zapamiętały. Zobaczmy czy znajdą flagę Polski wymieszaną z biało-czerwonymi flagami innych krajów. Dobre ćwiczenie percepcji wzrokowej.
8. „Zwiedzamy Polskę”
Zagadki znad Wisły - Elżbieta Śnieżkowska-Bielak
Zagadka pierwsza
Popłyniemy Wisłą
Razem z rybitwami,
Zobaczymy miasta,
Co leżą przed nami.
Już zakręca rzeka
I czule oplata
Miasto, co pamięta
Dawne dni i lata.
Bogactwo i chwałę,
Mężnych królów wielu,
Którzy tu rządzili
Na polskim Wawelu.
Każde dziecko teraz
Na pewno odpowie,
Gdzie jest zamek Wawel?
No, proszę? W (Krakowie).
|
Zagadka druga
Na brzegu Syrenka,
Miasta
swego broni.
Tarczą
się osłania
I
miecz trzyma w dłoni.
Dalej – Stare Miasto –
Barwne
kamieniczki.
Zbiegają
ku Wiśle
Wąziutkie
uliczki
Zamek, a przed zamkiem
Na
szczycie kolumny
Stoi
sam król Zygmunt
Z
miasta swego dumny.
Więc jakie to miasto,
Gdzie
wciąż mieszka sława?
To
stolica Polski,
A
zwie się (Warszawa).
Zagadka trzecia
Teraz popłyniemy
Do
miasta pierników,
Sporo
się dowiemy
Tu
o Koperniku.
Kiedy wyruszymy
Ulicami
miasta,
Pomnik
astronoma
Przed
nami wyrasta.
To jego nauka
Sprawiła,
że może
Teraz
kosmonauta
W
gwiezdne mknąć przestworze.
Pierniki tu lepsze
Niż
piecze babunia.
Gdzie
dopłynęliśmy?
Do
miasta (Torunia).
Zagadka czwarta
Płyńże, miła Wisło,
Płyń,
Wisło szeroka!
Wtem,
słońce zabłysło –
Przed
nami zatoka!
Wisła z sinym morzem
Zostać
zapragnęła
I
o rannej zorzy
Do
morza wpłynęła.
Patrzy na ich przyjaźń
Neptun
i po pańsku
Informuje
Wisłę,
Że
jest wreszcie w (Gdańsku).
Większe miasta Polski:
Gra
interaktywna „Zwiedzamy Polskę” - Kula i Kulek, oprowadzą Was po całej Polsce.
Razem odwiedzicie najważniejsze miasta.
Piosenka
„Z Dumorysiem zwiedzamy Polskę”
9.
Warszawa – stolica Polski
Legenda
„Wars i Sawa”
Piosenki
dla dzieci - Miasto Warszawa | Profesor Szymon
Zabytki
Warszawy
Piosenki
dla dzieci - Płynie Wisła płynie....
10. Najdłuższe rzeki w Polsce
Wisła
Wisła z długością 1047 km to
niekwestionowana królowa polskich rzek. Jej źródło znajduje się w
południowej Polsce - w Beskidzie Śląskim. Przepływa ona przez aż osiem
województw i sporo dużych miast, spośród których wymienić można przede
wszystkim Kraków, Warszawę, Płock, Toruń czy Gdańsk, a następnie wpada do Morza
Bałtyckiego, tworząc szeroką deltę.
Warta
Warta to druga po Wiśle
najdłuższa rzeka w Polsce. Jej długość sięga 808,2 km. Jeżeli chodzi o
jej źródła, znajdują się one na w Kromołowie (Wyżyna Krakowsko-Częstochowska),
który obecnie jest częścią Zawiercia. Warta przepływa przez Poznań i Gorzów
Wielkopolski, a następnie wpada do Odry.
Odra
Odra to trzecia pod względem
długości rzeka w Polsce, ale pod warunkiem, iż weźmiemy pod uwagę
tylko jej część leżącą w granicach kraju. Jej całkowita długość sięga bowiem
854 km, jednak na terytorium Polski jej długość wynosi 742 km i podobnie jak
Wisła uchodzi do Bałtyku (a dokładniej do Roztoki Odrzańskiej, która jest
częścią Zalewu Szczecińskiego). Źródło Odry znajduje się na terytorium Czech, w
Sudetach Zachodnich. W Polsce rzeka przepływa przez pięć województw i miasta
takie jak Opole, Wrocław oraz Szczecin.
Bug
Bug
to czwarta pod względem długości rzeka w Polsce, będąca dopływem Narwi,
przepływająca przez zachodnią Ukrainę, wschodnią Polskę i
zachodnią Białoruś. Na terenie Polski długość wynosi 587 km, ale całkowita
długość Bugu wynosi 772 km. Bug ma źródło w Werchobużu na
północnej Wyżynie Podolskiej na Ukrainie, na wysokości 311 m n.p.m.
Wpływa do jeziora Zegrzyńskiego, stanowiąc jednocześnie lewy dopływ Narwi.
Na odcinku 363 km stanowi granicę z Ukrainą i Białorusią. Koryto Bugu
w Zosinie jest najdalej na wschód wysuniętym miejscem Polski.
Najważniejsze
polskie rzeki - gra interaktywna
11.
Wielcy Polacy
Realizując tematykę o Ojczyźnie, nie możemy zapomnieć o wielkich Polakach.
Realizując tematykę o Ojczyźnie, nie możemy zapomnieć o wielkich Polakach.
Poniżej
krótka prezentacja o trzech Polakach, którzy zapisali się na kartach historii.
Po wejściu w link należy od razu kliknąć na (aby włączyć muzykę), a zdjęcia
będą się pokazywać automatycznie.
Odkrycie Kopernika
12.
Unia Europejska
Obecnie Unia liczy 27 państw
członkowskich. Wielka Brytania wystąpiła z Unii Europejskiej w dniu 31 stycznia
2020 r.
Wymieniając
alfabetycznie są to:
- Austria
- Belgia
- Bułgaria
- Chorwacja
- Cypr
- Czechy
- Dania
- Estonia
- Finlandia
- Francja
- Grecja
- Hiszpania
- Holandia
- Irlandia
- Litwa
- Luksemburg
- Łotwa
- Malta
- Niemcy
- Polska
- Portugalia
- Rumunia
- Słowacja
- Słowenia
- Szwecja
- Węgry
- Włochy
1
Hymn Europy - "Oda do radości"
Co
to jest Unia Europejska?
BAJKA O UNII
EUROPEJSKIEJ - dzieciom zawsze łatwiej przychodzi
przyswajanie informacji, popartych materiałem obrazkowym, w opowiadaniu
wykorzystano postacie do bajki - sylwety krasnali. Z krasnali można zrobić kukiełki i wystawić
teatrzyk.
Za siedmioma górami, za siedmioma rzekami,
w pięknej, zielonej krainie Europą zwanej,
mieszkała rodzinka krasnali.
Każdy z nich mówił w innym języku,
a przez to problemów mieli bez liku.
Bardzo się starali żyć ze sobą w zgodzie,
lecz zauważyli ze im bardziej się starają tym bardziej im nie
wychodzi.
Choć tak samo wyglądali, to jednak każdy z nich był inny.
Inaczej mówili, inaczej się stołowali i inaczej bawili.
Każdy krasnal co dzień dziarsko do pracy się wybierał,
a każdy z nich czym innym się zajmował.
Krasnoludki bardzo lubiły swoje zajęcia,
lecz wielka była wśród nich konkurencja.
Każdy do zadań przykładał się bardzo
by zdobyć medal pracusia z błękitną kokardą.
Lecz nagle, co to krasnal Belgia pomocy potrzebuje,
z opresji krasnalka Francja i Holandia ratuje.
Jeden pociesza kolegę jak może.
Drugi już ziemię traktorkiem swym orze.
Inne krasnale: Niemcy, Włochy i Luksemburg widząc ich zabawy też się
przyłączyły
i świetnie się z nimi bawiły.
W krainie krasnali wieść szybko się niesie,
o przyjaźni i zabawie w europejskim lesie.
Inne krasnale zazdrościły im bardzo tej super zabawy
i przyłączyć się chciały więc razem na polanie posiedzenie
zwołały.
Były to Dania, Irlandia, Wielka Brytania i Grecja.
I tak dołączały do wspólnej zabawy krasnale z całej Europy.
Bardzo się lubiły,
wszystkim się dzieliły,,
Razem się trzymały,
a gdy trzeba było, w biedzie sobie pomagały.
Jednak, by wprowadzić porządek w swej wiosce
wprowadziły prawa i pomocne moce.
Stolicę w rodzinnym mieście krasnala Belgii mają - w Brukseli.
Pomagają sobie i to się nie zmieni.
Flaga ich niebieska, gwiazdy na niej świecą,
zapraszają wszystkich którzy o nich wiedzą.
W tym zaszczytnym gronie i Polskę też mamy,
i do zabawy z Unią dzieci zapraszamy.
Poznaj
Unię Europejską - część 2
Kids
vocabulary - Our Planet, Earth - continents & oceans - English educational
video for kids
Geography
video for kids Countries Capitals Flags for children. fun Educational video for
kids
Learn
Country Flags for Kids #4, Countries of the World, Flags of the World | Fun
Kids English
Poznaj
Unię Europejską - publikacja dla starszych dzieci
13.
Kraje Europejskie - flagi i hymny
Co
oznaczają flagi?
Flagi
świata podobne do siebie
Przyjaciele na świecie - ekran interaktywny
doskonalący analizę i syntezę wzrokową oraz uwrażliwiający na dzieci innych
narodowości.
Gra Gdzie jest flaga?
13. „J jak jama” – prezentacja litery w wyrazie.
„J jak jama” –
doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej słowa „jama”,
przeliczanie sylab i głosek w słowie, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej.
Prezentacja
litery J, j, oraz modelu sylabowego wyrazu. Prosimy dziecko o wyklaskanie słowa
zgodnie z modelem sylabowym: ja-ma, jednocześnie wskazując kolejne pola na
planszy. Dzieci liczą sylaby zawarte w wyrazie. Można też wymyśleć inny podział
na sylaby, np. tupanie, dotykanie podłogi palcem. Następnie wskazujemy na planszy
schemat głoskowy wyrazu z pól niebieskich (spółgłoski) i czerwonych
(samogłoski) i prowadzimy zabawę z analizą głoskową tak jak wcześniej z
sylabową. Dzieci przeliczają głoski, wspomagając się polami widocznymi na
tablicy.
Prezentacja sposobu pisania liter J, j. Dziecko może
pisać literę palcem na dywanie i w powietrzu. Zwracamy uwagę na kierunek
pisania litery oraz na jej miejsce w liniaturze. „Układamy i piszemy J, j”
– możemy pokryć
blat stołu folią spożywczą i wycisnąć nieco pianki do golenia. Po polisensorycznym
poznaniu pianki dziecko rozsmarowuje ją na fragmencie stolika, tworząc
powierzchnię do pisania. Umieszczamy wzór litery J, j w widocznym
miejscu w taki sposób, by dziecko widziało ją z odpowiedniej perspektywy. Dziecko
piszą literę J, j na powierzchni pokrytej pianką, pamiętając o
zachowaniu właściwego kierunku pisania. Jeśli niektóre dzieci będą mieć trudność
z samodzielnym napisaniem litery, można zrobić wzór na blacie, aby dziecko
wodziło po nim palcem.
14.
Zabawy matematyczne:
Zadaniem dziecka jest policzenie orłów i przypięcie klamerki
na odpowiedniej ilości palców.
Gry
interaktywne
Jaki
to kształt?
Milionerzy
Dodawanie
i odejmowanie do 10
Dodawanie
dla starszych przedszkolaków
Jestem
Polakiem
Niezwykłe
Lekcje Rytmiki - Historia Polski
Niezwykłe
Lekcje Rytmiki - Kraków Stare Miasto
Niezwykłe
Lekcje Rytmiki - Orzeł czy reszka
16. Zabawy plastyczne:
Domek - rysowane wierszyki
17. Karty pracy
18.
Gry, zabawy, łamigłówki, słuchowiska dla dzieci wspomagające naukę o powyższej
tematyce.
Legendy
polskie
Gniazdo
białego orła - Baśnie Polskie
Łamigłówki
Quiz
geograficzny Flagi Europy
Nie
tylko dla dzieci - 60 budowli, które możesz odwiedzić wirtualnie, bez
wychodzenia z domu!
19. Religia
Przedszkole
Zerówka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz