W drugim półroczu roku szkolnego 2021/2022 dzieci z grupy Tygryski oraz klasy 0 kontynuowały udział w Ogólnopolskim Programie Uczymy Dzieci Programować, który był uzupełnieniem innowacji pedagogicznej „Kodowanie to wyzwanie”. Podczas zajęć w ramach programu dzieci miały możliwość pracować na pomocach dydaktycznych wykorzystywanych do kodowania bez użycia komputera. W naszej placówce tymi pomocami były: maty do kodowania oraz Ozoboty. Dzieci układały obrazki przy użyciu kolorowych karteczek według koordynatorów. Kodowały trasy dla Ozobotów czyli małych, ale bardzo inteligentnych robotów do nauki programowania. Robociki za pomocą odpowiednich czujników, potrafiły odczytać odpowiednią sekwencję kolorów i wykonać zapisane w kodzie działanie. Rysując trasy dla Ozobotów i proste kolorowe kody dzieci w istocie programowały zadania. To one decydowały o tym, jak będzie się zachowywał robot. Realizacja programu miała również na celu zachęcenie przedszkolaków do pracy w grupie, przez co dzieci rozwijały swoje kompetencje społeczne, doskonaliły komunikację, uczyły się kompromisu, organizacji pracy i współodpowiedzialności za nią. Podczas zabaw w kodowanie i programowanie dzieci rozwijały przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej, a także podstawowe funkcje poznawcze: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową oraz koordynację ruchową. Program Uczymy Dzieci Programować pomógł przedszkolakom w rozpoznaniu ich własnych uzdolnień i zainteresowań oraz stał się alternatywą do spędzenia czasu wolnego. Uczestnicząc w programie realizowaliśmy zagadnienia zgodnie z harmonogramem proponowanych zadań, dzięki czemu pomyślnie ukończyliśmy IX edycje programu i tym samym uzyskaliśmy certyfikaty oraz dyplomy.
Zapraszamy do fotogalerii:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz