piątek, 25 października 2024

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „MOJE ŻYCIE, MÓJ ŚWIAT, MOJE MIEJSCE NA MAPIE”

W bieżącym roku szkolnym w przedszkolu we wszystkich grupach przedszkolnych realizowana będzie innowacja pedagogiczna „Moje życie, mój świat, moje miejsce na mapie”.

Celem głównym innowacji jest rozwijanie wszechstronnych zainteresowań dzieci, a szczególnie popularyzowanie wiedzy interdyscyplinarnej w tematyce związanej z regionem i tradycjami poprzez rozbudzanie kreatywności i zainteresowania otaczającym światem oraz zaprezentowanie korzyści płynących z wykorzystania nowatorskich metod i form pracy i sztucznej inteligencji. 

Innowacja „Moje życie, mój świat, moje miejsce na mapie” odnosi się do oddziaływań wychowawczych kształtujących postawy patriotyczne, wzbogaca podejmowane działania pedagogiczne, rozwijając rozumienie bycia patriotą. Realizacja treści polegać będzie na kształceniu właściwych postaw społecznych, patriotycznych przy użyciu nowoczesnych technologii.

We współczesnym świecie trzeba zadbać o wychowanie dzieci w duchu patriotyzmu, poszanowania tradycji narodowej oraz szacunku dla własnego kraju  poprzez przekazywanie dziedzictwa kulturowego z uwzględnieniem kultury regionu, rozwijanie tożsamości narodowej.  Innowacja będzie realizowana również w ramach działań z bliźniaczymi przedszkolami na platformie edukacyjnej eTwinning. W ramach realizacji zadań wykorzystane zostaną programy z zakresu sztucznej inteligencji do stworzenia gier on line i opowiadań,  strona Chat GPT, a także międzynarodowe działania na platformie eTwinning
i programach wykorzystujących sztuczną inteligencję. Dzieci zapoznają się z podstawami i korzyściami jakie przynosi stosowanie najnowszych technologii i narzędzi TIK oraz nauczą się bezpiecznego korzystania z zasobów Internetu.

W minionym miesiącu przedszkolaki realizowały 3 wyznaczone działania: „Kim jestem”, „Moje miejsce na mapie”, „Kim chciałbym/chciałabym być jak dorosnę”. Wyznaczone zadania dostosowane były do wieku i możliwości dzieci. Przedszkolaki chętnie słuchały ciekawostek i wykonywały prace związane z tematyką. Powyższe działania wpłynęły na rozwój bazy dydaktycznej oraz metod i form pracy, uatrakcyjniły i zagospodarowały czas pobytu dzieci w przedszkolu oraz przyczyniły się do indywidualizacji nauczania – podniesienia wyników edukacyjnych przedszkolaków oraz rozwoju zainteresowań dzieci. Pomogły też w promowaniu placówki na forum światowym.

 

Zapraszamy do fotogalerii:


GRUPA BIEDRONKI



































































GRUPA ŻABKI































GRUPA TYGRYSKI



https://youtu.be/F6XYfzXyvAY



















































GRUPA 0
























































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz