W bieżącym roku szkolnym w przedszkolu we wszystkich grupach przedszkolnych realizowana będzie innowacja pedagogiczna „Moje życie, mój świat, moje miejsce na mapie”.
Celem głównym innowacji jest rozwijanie
wszechstronnych zainteresowań dzieci, a szczególnie popularyzowanie wiedzy
interdyscyplinarnej w tematyce związanej z regionem i tradycjami poprzez
rozbudzanie kreatywności i zainteresowania otaczającym światem oraz
zaprezentowanie korzyści płynących z wykorzystania nowatorskich metod i form
pracy i sztucznej inteligencji.
Innowacja „Moje życie, mój świat, moje miejsce na
mapie” odnosi się do oddziaływań wychowawczych kształtujących postawy
patriotyczne, wzbogaca podejmowane działania pedagogiczne, rozwijając
rozumienie bycia patriotą. Realizacja treści polegać będzie na kształceniu
właściwych postaw społecznych, patriotycznych przy użyciu nowoczesnych
technologii.
We współczesnym świecie trzeba zadbać o wychowanie
dzieci w duchu patriotyzmu, poszanowania tradycji narodowej oraz szacunku dla
własnego kraju poprzez przekazywanie
dziedzictwa kulturowego z uwzględnieniem kultury regionu, rozwijanie tożsamości
narodowej. Innowacja będzie realizowana
również w ramach działań z bliźniaczymi przedszkolami na platformie edukacyjnej
eTwinning. W ramach realizacji zadań wykorzystane zostaną programy z zakresu
sztucznej inteligencji do stworzenia gier on line i opowiadań, strona Chat GPT, a także
międzynarodowe działania na platformie eTwinning
i programach wykorzystujących sztuczną inteligencję. Dzieci zapoznają się z
podstawami i korzyściami jakie przynosi stosowanie najnowszych technologii i narzędzi TIK
oraz nauczą się bezpiecznego korzystania z zasobów Internetu.
W minionym
miesiącu przedszkolaki realizowały 3 wyznaczone działania: „Kim jestem”, „Moje miejsce na mapie”, „Kim chciałbym/chciałabym być jak
dorosnę”. Wyznaczone zadania dostosowane były do wieku i możliwości dzieci. Przedszkolaki
chętnie słuchały ciekawostek i wykonywały prace związane z tematyką. Powyższe
działania wpłynęły na rozwój bazy dydaktycznej oraz metod i
form pracy, uatrakcyjniły i zagospodarowały czas pobytu dzieci w przedszkolu
oraz przyczyniły się do indywidualizacji nauczania – podniesienia wyników
edukacyjnych przedszkolaków oraz rozwoju zainteresowań dzieci. Pomogły też w promowaniu
placówki na forum światowym.
Zapraszamy do fotogalerii:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz