W bieżącym roku
szkolnym w przedszkolu realizujemy innowację pedagogiczną „Od gór do morza, od
wiatru do słońca: 4 żywioły i życie”. Założeniem ogólnym innowacji jest zbliżenie dziecka do świata
przyrody poprzez poznawanie 4 żywiołów: powietrza, ognia, wody, ziemi,
poznawanie ich roli w życiu człowieka, dostrzeganie piękna i nabywanie
opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt, kształtowanie mądrego i
umiejętnego współżycia człowieka z przyrodą, rozwijanie poczucia troski i
odpowiedzialności o obecne i przyszłe z życie na Ziemi.
Cechą
naturalną małego dziecka jest ciekawość, jak również potrzeba zadawania pytań,
chęć poznawania otaczającego świata i dowiadywania się o nowych, interesujących
rzeczach. Realizacja tej innowacji zaspokoi te potrzeby oraz zachęci do
myślenia, porównywania, opowiadania, eksperymentowania. Koncepcja żywiołów
pozwala na rozbudzenie naturalnych zainteresowań dzieci oraz twórczych
poszukiwań i opiera się na nauczaniu czynnościowym. Dzięki żywiołom dziecko
działa, tworzy, odczuwa i poznaje świat wszystkimi zmysłami. Jest bardziej
otwarte na otaczający je świat w poszukiwaniu podstaw wiedzy, odpowiedzi i
rozwiązań problemów. Rozwija swoje zainteresowania i pogłębia wiedzę społeczno
– przyrodniczą.
Cel
główny:
·
Podniesienie
jakości pracy przedszkola w zakresie stosowania nowoczesnych metod zabawowych i
twórczych oraz technologii informacyjnych, jako elementu integrującego przedszkolaków
podczas działań edukacyjnych.
·
Rozwijanie
aktywności poznawczej dzieci poprzez organizowanie warunków do prowadzenia
działań badawczych.
·
Dzielenie
się swoimi działaniami na platformie eTwinning.
·
Promowanie
placówki na forum międzynarodowym.
Do realizacji działań wykorzystywane będą dostępne
technologie, z możliwością wykorzystania sztucznej inteligencji.



















































































































































































































































































Brak komentarzy:
Prześlij komentarz