czwartek, 9 listopada 2017

TABLICA INTERAKTYWNA W PRZEDSZKOLU

W końcu mamy naszą wymarzoną tablicę interaktywną w przedszkolu. Cały zestaw multimedialny (tablica, projektor, głośniki) kosztował  9364 zł. Część kosztów zakupu tablicy pokryte zostały z budżetu przedszkola - 6200 zł, pozostałe środki finansowe pochodziły z dobrowolnych wpłat Rodziców i sponsorów książeczki  „Legendy gminy Samborzec”.  

BARDZO DZIĘKUJEMY!!!

     Tablica interaktywna to pomoc dydaktyczna, która wspomaga pracę nauczyciela i ukierunkowuje dziecko na celowe i efektywne wykorzystywanie zdobyczy współczesnych osiągnięć technologicznych. Praca z tablicą interaktywną w naszym przedszkolu jest odpowiedzią na intensywny rozwój społeczeństwa informacyjnego. Prawidłowe zapoznanie dziecka z aspektami multimediów jest bowiem nieodzownym elementem współczesnej edukacji, a tym samym wprowadza nową jakość do naszego przedszkola, które umiejętnie łączy tradycyjne metody i środki edukacji z wyzwaniami jakie stawia przed dziećmi XXI wiek. Wyjątkowość tablicy polega na intuicyjnej i prostej do uzyskania interakcji z dzieckiem. Podczas wyświetlania dowolnych informacji z komputera, takich jak – strony z programów edukacyjnych, strony internetowe, zdjęcia, filmy, umożliwiamy dzieciom ich obsługę na dużej powierzchni dotykowej. Dzięki swojej dużej przekątnej roboczej idealnie spełnia swoją rolę w dużych salach, gdzie kilkoro dzieci ma jednocześnie możliwość pracy czy zabawy przy tablicy. Dodatkową zaletą jest uniwersalność powierzchni, która poza funkcją dużego ekranu, może służyć jako klasyczna tablica suchościeralna, a także tablica po której mogą rysować dzieci, czy też tablica magnetyczna.
Okres największego rozwoju intelektualnego, społecznego i emocjonalnego to wiek od 3 do 6 lat. W tym czasie najbardziej intensywnie rozwijają się u dzieci procesy poznawcze takie jak: pamięć, uwaga, myślenie. W trosce o optymalny rozwój tych funkcji będziemy wykorzystywać naszą tablicę interaktywną w pracy z dziećmi. Metodą wychowania i nauczania w wieku przedszkolnym jest zabawa – praca z tablicą interaktywną umożliwia i zaspakaja tę potrzebę, gdyż oprócz wartości edukacyjnych daje ona możliwość aktywnej rozrywki. Tablica interaktywna dysponuje funkcjami, których nie posiadają żadne inne środki. Jest nieoceniona w pracy z dzieckiem. Pozwala dzieciom poznać, to czego nie mogą zobaczyć w rzeczywistości, służy do rozwiązywania: zagadek, rebusów, układania puzzli, wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych, rozwija spostrzegawczość, ćwiczy pamięć, słuch muzyczny i fonematyczny. Każdy wykorzystywany przez nas program multimedialny dostarcza dzieciom zarówno bodźców dźwiękowych jak i wizualnych.  
Tablica interaktywna współpracuje z komputerem i z wysokiej klasy  krótkoogniskowym projektorem multimedialnym. Projektor ze względu na swoje właściwości konstrukcyjne nie stwarza najmniejszego zagrożenia dla narządów wzroku. Sama tablica działa jak duży ekran dotykowy, który może być obsługiwany za pomocą: pisaka lub dotyku. Jego najbardziej istotną cechą jest pełna interreakcja z dzieckiem. Dziecko może pisać, rysować, malować, zaznaczać, podkreślać, na każdym wyświetlonym na ekranie obrazie. Biorąc pod uwagę wymagania technologiczne należy również powiedzieć, że posługując się pisakami, palcem na dotykowym ekranie, dzieci zyskują większą sprawność manualną, bardziej koncentrują uwagę i doskonalą umiejętności percepcyjno-motoryczne, poprzez widzenie tego co powstaje na ekranie.



FOTORELACJA:




























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz