
Czym jest eTwinning w przedszkolu?
Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach europejskich. W przypadku przedszkola jest to wykorzystanie Internetu do współpracy z bliźniaczymi placówkami w Europie i realizacji podstawy programowej poszerzonej o nowe, niekonwencjonalne i atrakcyjne dla dzieci formy, rozwijanie kompetencji technicznych, językowych i interkulturowych. Poprzez kontakty z rówieśnikami z krajów partnerskich dzieci uczą się tolerancji, otwierają się na inne kultury i języki, co daje nadzieję na wykreowanie w dzieciach otwartości wobec świata w kontekście globalnym. Nie do przecenienia jest fakt, iż nabywają one umiejętności i poszerzają wiedzę z różnych obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego, w zależności od tematyki realizowanego projektu.
eTwinning otwiera nasze przedszkole na Europę i daje możliwość czerpania z tej niezwykłej współpracy korzyści przez wszystkich uczestników projektu: dzieci i ich rodziców, nauczycieli i przedszkola jako instytucji. Nauczyciele zarejestrowani w Programie uczestniczą w Warsztatach Doskonalenia Zawodowego organizowanych w kraju i za granicą, konferencjach, laboratoriach i kursach e-learningowych.
Korzyści dla dzieci z realizacji projektów eTwinning:
- świetna zabawa;
- rozwijanie różnych umiejętności (plastycznych, muzycznych, aktorskich, organizatorskich) oraz wyobraźni podczas twórczej aktywności;
- zdobywanie umiejętności pracy w zespole;
- poczucie bycia odpowiedzialnym za „coś ważnego”;
- budowanie zainteresowania literaturą, sztuką teatru i plastyką w niezwykły, interesujący sposób;
- poszerzanie wiedzy o świecie i innych kulturach;
- zainteresowanie dzieci nowoczesnymi technologiami;
- zachęcenie dzieci do nauki języków obcych.
Korzyści dla przedszkola z realizacji projektów eTwinning:
- poszerzenie przez nauczycielki umiejętności w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii informacyjnych;
- możliwość realizacji postulatu aktywnego uczestnictwa dziecka w procesie edukacji;
- okazja poznania form i metod pracy wykorzystywanych w innych krajach;
- poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkola;
- promocja przedszkola;
- wzmocnienie współpracy przedszkola z rodzicami;
- bodziec do intensywnej nauki języka angielskiego.
W naszym przedszkolu w bieżącym roku szkolnym rozpoczęliśmy realizację nowych projektów. Relacje z zaplanowanych aktywności oraz efekty współpracy z rówieśnikami z niemalże całej Europy, powstałe z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych oraz wszelakie działania o realizacji projektu aktualizowane będą na bieżąco.
ROK SZKOLNY 2025/2026
"LITTLE VOICES,
BIG CONNECTIONS"
"FROM MOUNTAIN TO SEA,
FROM WIND TO SUN: 4 ELEMENTS AND LIFE"
Projekt
„Od gór do morza, od wiatru do słońca: 4 żywioły i życie” pozwala dzieciom
poznać różne formy terenu na Ziemi i zamieszkujące je istoty żywe. Pomaga im
odkryć znaczenie czterech podstawowych żywiołów – ziemi, wody, powietrza i
ognia (słońca) – w organizmach żywych. W trakcie projektu dzieci poznają istoty
żywe i nieożywione w przyrodzie, podstawowe potrzeby organizmów żywych oraz
wpływ form terenu na organizmy żywe. Pomaga im to rozwinąć miłość do natury i
świadomość ekologiczną, a tym samym pomóc im zrozumieć świat, w którym żyjemy,
w sposób holistyczny.
Cele:
Uczniowie
poznają cztery podstawowe elementy niezbędne do życia organizmów żywych
(powietrze, woda, gleba i słońce). Będą potrafili wyjaśnić znaczenie tych
czterech elementów (gleby, wody, powietrza i ognia) dla organizmów żywych. Będą
potrafili identyfikować formy terenu, takie jak góry, równiny, płaskowyże,
jeziora, morza, rzeki, pustynie i wulkany. Będą potrafili dostrzec związek
między siedliskami organizmów żywych a formami terenu. Rozwiną miłość do natury
i świadomość ekologiczną. Nabiorą poczucia odpowiedzialności za zwierzęta,
rośliny i zasoby naturalne. Będą wzmacniać dzielenie się, pomoc i solidarność
poprzez pracę w grupie, wspólne działania i współpracę.
Oczekiwane
rezultaty
Dzieci
rozwiną świadomość ekologiczną i podniosą świadomość dotyczącą ochrony
przyrody. Przyczyni się to do rozwoju bardziej wrażliwych, odpowiedzialnych i
świadomych jednostek w społeczeństwie. Dzięki zajęciom organizowanym podczas
dni międzynarodowych dzieci zapoznają się z globalnymi problemami
środowiskowymi i nauczą się podejmować małe kroki w kierunku ich rozwiązania.
Edukacja oparta na naturze rozwinie u dzieci ciekawość, umiejętność obserwacji
i zdolność myślenia naukowego. Dzieci rozwiną holistyczną więź z naturą,
rozumiejąc, że „Ziemia jest naszym domem”.
ROK SZKOLNY 2024/2025
MY LIFE, MY WORLD - MY PLACE ON THE MAP
https://www.canva.com/design/DAGNerhLzrg/39YotPXO5uX0rXq9Ved3Fg/watch
https://gamma.app/docs/A-global-exploration-of-self-community-and-our-place-on-Earth-ohy524kmg1am2ks?mode=doc
LITTLE SAVERS :
FINANCIAL LITERACY FOR KIDS
Projekt eTwinning ma
na celu zasianie wiedzy finansowej w młodych umysłach. Poprzez interaktywne
działania, takie jak gry i opowiadanie historii, wprowadzimy przedszkolaków w
podstawowe pojęcia finansowe, takie jak oszczędzanie, wydawanie, dochód,
pragnienia, potrzeby, budżet i pieniądze. Rozwijając te umiejętności we
wczesnym wieku, mamy nadzieję, że umożliwimy dzieciom podejmowanie świadomych
decyzji finansowych i wyrobimy w nich nawyk odpowiedzialnego zarządzania
pieniędzmi na całe życie.
KRAJOWA ODZNAKA JAKOŚCI
ETWINNING ZA PROJEKT „HUMAN ANATOMY FROM A CHILD'S PERSPECTIVE” – „ANATOMIA
CZŁOWIEKA Z PERSPEKTYWY DZIECKA”.
ROK SZKOLNY 2023/2024
ACTIVE
SCHOOL WELL - BEING ACTIVITIES - AKTYWNE DZIAŁANIA W SZKOLE DOBRE SAMOPOCZUCIE
- zajęcia zorientowane na dobre samopoczucie. Wychodząc naprzeciw potrzebom
zarówno dzieci, jak i kadry pedagogicznej, postanowiliśmy zaangażować się w
rozwój tego projektu, którego celem jest zapoznanie, ale także opracowanie
planów i projektów edukacyjnych, skierowanych do wszystkich osób zaangażowanych
w proces dydaktyczny wychowawczy poziom naszej placówki. Partnerami projektu są
placówki z Włoch, Rumunii, Grecji, Słowacji, Czech, Turcji, Portugalii i Litwy.
HUMAN
ANATOMY FROM A CHILD'S PERSPECTIVE - ANATOMIA CZŁOWIEKA Z PERSPEKTYWY DZIECKA
Jak
funkcjonuje organizm? Gdzie rodzą się myśli? Jak działa serce? Dlaczego
oddychamy? Jak to się dzieje, że widzimy? Co sprawia, że czujemy smaki i
zapachy? Ludzkie ciało to fascynujący świat. Trudno uwierzyć, jak starannie
jest zbudowana i ile procesów się w niej odbywa. Nauka anatomii odgrywa
kluczową rolę w rozwoju dzieci, wdrażanie innowacji pomoże przedszkolakom
odpowiedzieć na powyższe pytania, a także pozwoli im poznać własne ciało i
zrozumieć jego funkcje. Wprowadzenie dzieci w fascynujący świat anatomii nie
tylko poszerzy ich wiedzę, ale także będzie promować zdrowy tryb życia i
świadomą dbałość o swoje ciało. Partnerami
projektu są placówki z Rumunii, Grecji, Słowacji, Czech i Turcji.
W czasie wakacji otrzymaliśmy Krajowe Odznaki Jakości za projekt Preschool Mathematics Language realizowany w minionym roku szkolnym, czym doceniono naszą pracę na platformie eTwinning.
ROK SZKOLNY 2022/2023
ROK SZKOLNY 2021/2022
W minionym roku szkolnym w przedszkolu realizowany był projekt HADI DENEY'ELIM! - LET'S TRY IT!, za który aktualnie po przeanalizowaniu i sprawdzeniu formalności przez biuro e-Twinning przyznano europejskie odznaki jakości. Celem projektu było rozbudzenie ciekawości naukowej i nauka myślenia naukowego u dzieci w wieku przedszkolnym oraz określenie sposobu postrzegania przez dzieci nauki i naukowców. Dzieci poznały światowej sławy naukowców, którzy wnieśli wkład w naukę i umożliwili dzieciom przeprowadzanie eksperymentów.
GRATULUJEMY!!!
"KAMISHIBAI THEATER - MAGIC
BOX"
O projekcie
Teatr Kmishibai - świat baśni
zamknięty w małym drewnianym pudełku. Jest to japońska forma opowiadania
historii za pomocą kartonowych plansz z obrazkami i tekstem oraz drewnianego
pudełka wzorowanego na ekranie z teatrów lalek. Magia teatru opiera się
przede wszystkim na bezpośrednim kontakcie z widzem. Projekt skupia się na
dwóch głównych celach: promowaniu czytelnictwa oraz sztuce opowiadania
historii, która pomoże nam nawiązać przyjaźnie ponad granicami. Jest to
innowacja pedagogiczna (w zakresie metodyki nauczania), a jej celem jest rozwój
kompetencji kluczowych, a także kreatywności, krytycznego myślenia i pracy
zespołowej.
Cele:
- poznawanie dziedzictwa kulturowego różnych krajów,
- rozwijanie wyobraźni,
kreatywności i ekspresji,
- promowanie krytycznego myślenia i
innowacji,
- wzbogacanie umiejętności
językowych poprzez czytanie i opowiadanie historii,
- rozwijanie umiejętności ICT,
- uczenie się poprzez współpracę,
- doskonalenie Język angielski,
- popularyzacja sztuki opowiadania
historii.
Oczekiwane rezultaty:
Produktem końcowym projektu będzie
napisanie wspólnej historii, stworzenie e-booka i opublikowanie w sieci.
Planowane osiągnięcia dzieci po
zakończeniu projektu:
- znają zasady teatru kamishibai,
- nabędą umiejętność swobodnego
wyrażania się na forum grupy,
- potrafią efektywnie pracować w
grupie.
CHILDISH ART. - DZIECIĘCA
SZTUKA
Projekt
z zakresu edukacji artystycznej, którego celem rozwijanie się dziecka poprzez edukację artystyczną. Projekt
będzie realizowany poprzez rozwijanie umiejętności XXI wieku poprzez nacisk na
uczenie się poprzez wykonywanie i doświadczanie w edukacji przedszkolnej z
różnymi materiałami w zależności od miesięcy. Dzieci
rozwiną swoją świadomość własnej kultury i cech innych kultur, język
umożliwi mu skuteczną komunikację
poprzez muzykę, ruch, taniec, malarstwo, myślenie wielowymiarowe i umiejętność
rozwiązywania problemów.
STVARAJ S PRIRODOM I U PRIRODI CREATE WITH
NATURE AND IN NATURE - TWÓRZ Z NATURĄ I W NATURZE
Projekt
skierowany jest do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych z całej Europy,
którzy kochają sztukę i przyrodę. Jego podstawą jest badanie środowiska,
jego zasobów do przetwarzania treści artystycznych i działalności twórczej, a
także poznawanie artystów zajmujących się land artem, działań artystycznych
(performance i happening), instalacji artystycznych. Uczestnicy projektu
będą przetwarzać wybrane przez siebie treści artystyczne w plenerze,
korzystając z materiałów oferowanych przez naturę i dzieląc się swoimi
doświadczeniami na Twinspace.
ROK SZKOLNY 2020/2021
Europejskie Odznaki Jakości
O projekcie
Zielniki zwane także „suchymi ogrodami” mają długą
historię. Dla botaników zielnik jest formą dokumentacji naukowej. Dla
dzieci może stać się źródłem wiedzy o tym, co nas otacza i świetnej
zabawy. Odpowiednio dobrana zabawa uczy, rozwija wyobraźnię i pobudza
kreatywność dzieci. Praca na zielniku zachęci dzieci do poznania rodzimej
flory i środowiska naturalnego ich najbliższego otoczenia, a także wzbudzi
ciekawość i wrażliwość na piękno przyrody. Uczniowie z różnych części
Europy stworzą własne kolekcje, w których zaprezentują rośliny, drzewa i krzewy
ze swoich miejsc: parki, lasy, skwery miejskie, ogrody przydomowe i szkolne. Razem
stworzymy europejskie zielnik.
CELE
- zainteresowanie przyrodą
dzieci,
- zapoznanie dzieci z pojęciem „zielnika” - zapoznanie się z
popularnymi ziołami łąk i przydomowych ogrodów oraz ich właściwościami i
zastosowaniem,
- zapoznanie dzieci z drzewami rosnącymi w naszym regionie i
przypisanie im liści . Znaczenie i właściwości drzew,
- rozwój wyobraźni, zdobywanie nowych doświadczeń w bezpośrednim kontakcie z
naturą,
- ćwiczenie umiejętności współpracy w grupie,
- zainteresowanie literaturą przyrodniczą,
- poszerzanie umiejętności językowych,
- rozwijanie mowy i myślenia poprzez pisanie wspólna historia,
- rozwój umiejętności manualnych i plastycznych,
- rozwój kompetencji cyfrowych,
- stworzenie wspólnego e-booka „Little European Herbarium”
POSTĘP
DZIAŁAŃ
1. Utwórz grupę -
2 września Poszukiwanie roślin w ogrodach i okolicy szkoły, robienie
zdjęć -
3 września Poszukiwanie informacji o znalezionych roślinach na
stronach internetowych, w albumach i książkach przyrodniczych - Cały projekt
4. Omówienie właściwości i ich zastosowania - W czasie trwania projektu
5. Suszenie roślin -
6 września . Poznanie drzew i krzewów regionu, odnalezienie ich
liści, poznanie ich właściwości i zastosowań - październik,
7 listopada . Suszenie liści drzew - październik,
8 listopada . Wymiana informacji, quizy, zagadki - Cały projekt
9. Fotografowanie wysuszonych okazów - Cały projekt
10. Pisanie wspólnej historii - listopad
11. Stwórz album elektroniczny z wykorzystaniem zdjęć i opisów - grudzień,
styczeń.
SPODZIEWANE
REZULTATY
-
zdobywanie nowych doświadczeń w bezpośrednim kontakcie z przyrodą,
- potrafi wyjaśnić pojęcie zielnika
- student potrafi rozpoznać i nazwać wybrane zioła oraz ich właściwości,
- student potrafi rozpoznać drzewa i krzewy w bezpośrednim sąsiedztwie oraz
przypisać liście do drzew. Zna właściwości i zastosowanie,
- doskonalenie umiejętności ICT uczniów,
- rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji w encyklopediach i
Internecie,
- doskonalenie umiejętności manualnych,
- rozwiniesz pewność siebie w kontaktach z innymi dziećmi,
- rozwijanie umiejętności współpracy ,
- rozwijanie informacji na temat specyfiki własnego regionu i szkół
partnerskich,
- doskonalenie znajomości języka ojczystego i angielskiego.
- stworzenie e-booka - „Małe europejskie zielnik”
- wspólne pisanie opowiadania.
O PROJEKCIE
Nowy projekt rozpocznie się we wrześniu. Dotyczy
uczniów szkół podstawowych w wieku 7-11 lat. Temat zachęca uczniów do rozmowy o
własnym stylu życia i priorytetach. Powrót do podstaw zachowania, manier,
etykiety, uprzejmości, uprzejmości, dobroci, ciepła, uśmiechów, śmiechu i
miłości w szkołach z twoją chęcią.
Uczyń nasze dzisiejsze dzieci naszą jutrzejszą przyszłością. Naucz ich,
jak powinno wyglądać ŻYCIE. Nie będziemy mogli tak po prostu jechać w
przyszłość. Będziemy musieli znaleźć drogę do przyszłości ... W
rzeczywistości nasz styl życia i technologie po raz kolejny przerosły naszą
fizyczną i społeczną infrastrukturę.
•
ćwiczyć przymiotniki i opisywać styl życia
• ćwiczyć używanie porównań i opisywać rutyny
• omawiać / uczyć się popularnych wyrażeń związanych z miejscami
• rozwijać umiejętności czytania i mówienia
- Rozwijanie świadomości ekologicznej w celu zmiany stylu życia na lepsze
- Zdrowe odżywianie i nawyki zdrowotne , aktywność fizyczna, zdrowy tryb życia,
aby żyć dłużej i być szczęśliwym
- Kształtowanie dobrych manier w domu i na świecie - podtrzymywanie tradycji
świątecznych
- Pomoc innym - nie można być obojętnym wobec innych ludzi, życzliwość (nauka
pierwszej pomocy), i opiekę nad zwierzętami - zasady Savoir-vivre, dobre
maniery i odpowiednia etykieta zachowana przy stole oraz w miejscach publicznych
- Doskonalenie umiejętności i weryfikacji hipotez, wyciąganie wniosków - co
zrobić, aby być lepszym
- Rozwijanie umiejętności przewidywania skutków swojego zachowania
Aktywne
uczenie się; edukacja oparta na projektach; edukacja w świecie
rzeczywistym; uczenie się poprzez dociekanie; uczenie się w różnych
dyscyplinach; a nauczanie umiejętności myślenia, rozumowania i
rozwiązywania problemów staje się regułami drogowymi. Przywództwo będzie
stawało się coraz bardziej horyzontalne, z naciskiem na słuchanie,
zaangażowanie, współpracę, nadawanie sensu i rozwijanie jednoczącego poczucia
kierunku. Oczywiście personalizacja edukacji zaczyna się od poznania
naszych uczniów i tego, jak możemy ich zaangażować w naukę. Oznacza to, że
powinniśmy dobrze rozumieć zdolności, talenty, umiejętności, uzdolnienia,
zainteresowania, pochodzenie kulturowe oraz różnorodne czynniki społeczne i
ekonomiczne każdego ucznia. W świecie różnorodnych talentów i aspiracji
będziemy coraz częściej odkrywać i akceptować, że jeden rozmiar nie jest
odpowiedni dla wszystkich. Nasza przyszłość wisi na włosku. STEM
(nauka, technologia, inżynieria i matematyka) jest niezwykle ważna. Musimy
jednak dążyć do osoby w pełni wykształconej.
Pomóż
uczniom rozwijać samoświadomość.
Pomóż uczniom poznać wartości wyznawane przez innych ludzi na całym świecie.
Wspieraj zrozumienie i docenienie wartości innych kultur.
Zapewnij uczniom możliwości komunikowania się z uczniami z innych krajów,
którzy są zaangażowani w projekt Cnoty.
Tworzenie dobrych obywateli.
Zwiększanie szans na zatrudnienie.
Pomaganie uczniom w prowadzeniu interesującego życia.
Uwalnianie już istniejącej pomysłowości.
Pobudzanie wyobraźni, kreatywności i pomysłowości.
Tworząc rzeczywiste projekty z widocznymi i pozytywnymi wynikami, możesz
zanurzyć swoich uczniów w zdobywaniu umiejętności XXI wieku, jednocześnie
rozwijając ich poczucie altruizmu.
Stwórz książkę z historiami i obrazami o tym, jak mogą zmienić świat
Wspólny film z ogólnoświatowymi wiadomościami
Stwórz plakat, jak chcą swojego życia, używając wszystkich języków projektu
ROK SZKOLNY 2019/2020
KOLEJNA ODZNAKA E-TWINNING - A(R)TIK
GERİ DÖNÜŞTÜR! (RECYCLED NOW!)
Celem
projektu było wyjaśnienie znaczenia recyklingu, podnoszenie świadomości na
temat odpadów i podnoszenie świadomości dzieci na temat ochrony zasobów
naturalnych. Projekt realizowany był w grupie dzieci 4 -letnich. Program został
włączony do programu nauczania realizując bloki tematyczne: "Jestem
przyjacielem przyrody", " Cieszę się piękną i zdrową Ziemią",
" Czy to się jeszcze przyda?", "Co mogę zrobić z tej zużytej
plastikowej butelki?". Tworzenie siatki pytań. Po co segregujemy śmieci?
Jak segregujemy śmieci? Do jakiego kosza wrzucimy szkło? Do jakiego kosza
wrzucimy papier? Do jakiego kosza wrzucimy plastik? Co to jest recykling? Co to
są surowce wtórne? Czy wszystkie zużyte rzeczy musimy wyrzucać? Do czego możemy
wykorzystać zużyte przedmioty? Czy możemy sami zrobić latającą rakietę? Czy
segregując śmieci pomagamy Ziemi? Czy recykling to coś złego, czy dobrego? Podczas
realizacji projektu starałam się stosować podejście multidyscyplinarne -
Wykorzystanie zużytych materiałów do zrobienia m.im: ozdób choinkowych, choinki
z talerzyków papierowych, instrumentów muzycznych, zabawek, gier dydaktycznych,
– gromadzenie w sali zrobionych rzeczy i
wykorzystywanie ich przy zajęciach i zabawie. Oglądanie filmów edukacyjnych na
temat prawidłowego sposobu segregacji śmieci oraz filmu "Drugie życie
Butelki Zosi" Gry edukacyjne online. Realizując projekt starałam się
rozwijać u dzieci kompetencje kluczowe takie jak: Porozumiewanie się w języku
ojczystym, porozumiewanie się w języku obcym, kompetencje matematyczne i
podstawowe kompetencje naukowo-techniczne. Ponieważ praca przebiegała w grupie
dzieci 4 letnich, komunikacja polegała na oglądaniu i pokazywaniu kolejnych
etapów i efektów pracy kolegów z innych krajów. Zostały wysłane zdjęcia i
filmy, które opublikowane zostały w dzienniku projektu. Komunikacja miedzy
nauczycielami przebiegała poprzez wysyłanie wiadomości na e-mail, poprze
Messenger oraz poprzez dziennik projektu. Obowiązki zostały równo podzielone
między szkoły partnerów i wszystkich nauczycieli.
1.Przedstawienie
uczestników (kraj, miasto, szkoła).
2.Zaprojektowanie
logo oraz baneru.
3
Grudzień: Wykonywanie instrumentów muzycznych z materiałów resztkowych.
Spotkanie informacyjne dla rodziców na temat recyklingu. Prowadzenie zajęć
grupowych w klasie na temat recyklingu.
4.
Styczeń: Oglądanie wideo, filmu i animacji na zajęciach związanych z
recyklingiem. Przygotowanie gier stołowych, które mogą poprawić uwagę i
umiejętności myślenia dzieci, które można wykonać za pomocą materiałów.
Korzystanie z narzędzi Web 2.
5.
Luty: - Wytwarzanie bomb bombowych, które można mieszać z naturą i wrzucać do
natury. Czysta próba gleby zanieczyszczonej w klasie. Robienie zabawek z
materiałów resztkowych.
6.
Marzec: Przygotowywanie kostiumów i organizowanie pokazów mody z wykorzystaniem
materiałów recyklingowych. Sadzenie drzew wraz z rodzinami. Wystawa prac.
Dawanie certyfikatów projektowych rodzicom i uczniom.
Nasi
uczniowie uczyli się angielskiego, przygotowując gry i zajęcia oraz
współpracując. Przygotowali z pomocą nauczyciela gry i zajęcia oraz dzielili
się z nimi z innymi szkołami. Produkty końcowy został uzyskany poprzez
zrobienie napisu nazwy projektu z liter, które został zrobione z ciał dzieci
(każdy z uczestników projektu przedstawiał przypisaną do niego literkę, a
następnie wszystko zostało złożone w napis A(R)TIK GERİ DÖNÜŞTÜR! (RECYCLED
NOW!) Wszyscy uczestnicy zrobili przydzieloną literę z pomponów z wełny, a
następnie każdy z uczestników wysłał
zrobiony produkt do Turcji, gdzie litery zostały złożone w nazwę projektu. Podsumowując projekt
nauczyciele wspólnie zrobili e-booka, który opowiada historyjkę zużytych
śmieci. Ilustracje do poszczególnych scen wykonane zostały przez dzieci. Poprzez
ten projekt uczniowie mieli możliwość wykonywania różnych działań (zabawki,
instrumenty muzyczne, kostiumy i oryginalne działania) przy użyciu materiałów
recyklingowych. Projekt rozwinął u dzieci poczucie odpowiedzialności za
czystość Ziemi, wytworzy zamiłowanie do przyrody oraz świadomości ekologicznej
wśród dzieci. Poprzez udział w projekcie dzieci rozwinęły i poszerzyły
doświadczenia językowe, rozwinęły słownictwo, nauczyły się wyrażać myśli i
rozumieć sposoby mówienia innych ludzi. Poprzez wzbogacenie języka nastąpiło
sprawniejsze wyrażanie własnego zdania, lepsza umiejętność nazywania uczuć i
potrzeb. Zdjęcia z realizacji projektu udostępniane były na stronie
internetowej przedszkola, dzięki temu wzrosło zainteresowanie pracą
przedszkola. Największym sukcesem projektu było zaszczepienie u dzieci
świadomości dbania o Ziemię oraz świadomości, że niektóre rzeczy można ponownie
wykorzystać, chociażby zrobić zabawkę czy grę.

KOLEJNA ODZNAKA E-TWINNING - PROJEKT EUROPEAN
MYSTERIES - EUROPEJSKIE TAJEMNICE
Członkowie projektu: Cypr,
Turcja, Austria, Czechy, Polska, Mołdawia, Tunezja, Grecja, Portugalia.
Kilkuletnie dziecko
wiedzione wrodzoną ciekawością odkrywania tajemnic świata z zapałem poznaje
otoczenie. Robi to zgodnie ze swoimi możliwościami i potrzebami emocjonalnie,
wielozmysłowo, w ciągłym ruchu. Służą temu zabawy angażujące dziecięce emocje,
wyobraźnię i kreatywność. Aby lepiej wpłynąć na wyobraźnię dzieci i
zainteresować projektem do przedszkola zapraszani byli goście – eksperci, w
celu uzyskania odpowiedzi na postawione pytania. Co kryje w sobie
woda–pracownik sieci wodociągowej. Tajemnice ludzkiego ciała– ratownik
medyczny. Tajemnice zachowania zwierząt–Behawiorysta z psami. Organizowanie
wystawy prac plastycznych, gromadzenie i wystawianie eksponatów. Stawianie
hipotez badawczych – próby odpowiedzi na postawione przez dzieci pytania.
Odkrywanie sekretów natury za pomocą mikroskopu. Samodzielne wykonanie z gipsu
skamielin, aby lepiej zrozumieć, jak żyły i umarły prehistoryczne stworzenia.
Tajemnice przeszłości wspólnie szukaliśmy odpowiedzi z różnych źródeł, dlaczego
wyginęły dinozaury? Zrobiliśmy szkielet dinozaura z materiałów nadających się
do recyklingu. Dlaczego rośliny rosną? Posianie i obserwacja kiełkujących
roślin. Niewyjaśnione tajemnice. Tajemnica pochodzenia ludzkiego „Większość zagadek związanych z ewolucją
człowieka pozostaje nierozwiązana – wykonaliśmy drzewo genealogiczne swoich
przodków. Tajemnice egipskich hieroglifów, zapisaliśmy swoje imiona za pomocą
umówionych znaków i wymieniliśmy między sobą. Metody słowne: - Tajemnice
języka- Dlaczego mówisz tak, jak mówisz? Wykorzystałam alfabet Brajla,
wysyłanie wiadomości do szkół partnerskich zapisane
za pomocą tego alfabetu. Rozszyfrowywanie podanych informacji. Komnata tajemnic
słownych - rozwiązywanie zagadek, rebusów. Podróż do tajemniczej krainy bajek i
legend, opracowanie i przedstawienie inscenizacji. Punkt kulminacyjny
–Tajemnica obrazu, dziecięca interpretacja obrazu „Dziecięce zabawy” Pieter
Bruegel. Każdy partner musiał wybrać jeden fragment obrazu i przeprowadzić
analizę. Następnie uczniowie opowiedzieli co według nich dzieje się na danym
fragmencie. Utworzyliśmy ponownie swoją część i
na koniec wszyscy członkowie dodawali i namalowali swoje historie, aby
stworzyć wspólną historię i przerobić oryginalny obraz.
Miło jest nam poinformować, że nasze projekty: „THE WORLD OF CHILDREN'S DREAMS” oraz „LEARNING WITH STEM” realizowane w minionym roku, zostały wyróżnione przez Krajowe Biura eTwinning. Krajowa Odznaka Jakości przyznawana jest przez Krajowe Biuro eTwinning nauczycielom, których praca w ramach partnerstwa uznawana jest za wyróżniającą.
Nasze projekty po spełnieniu wymogów formalnych, zostały ocenione pod kątem innowacyjności pedagogicznej i kreatywności, integracji z programem nauczania, komunikacji i wymiany informacji pomiędzy placówkami partnerskimi, współpracy pomiędzy placówkami partnerskimi, wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych, trwałości i możliwość ponownego wykorzystania.
Celem przyznawania Krajowej Odznaki Jakości jest: wyróżnienie nauczycieli i placówek, których działania w ramach eTwinningu reprezentują wysoki poziom. Dla nauczycieli jest to uznanie ich pracy, dla dzieci i rodziców to większa motywacja do prowadzenia zaplanowanych działań, a dla przedszkola – publiczne potwierdzenie zaangażowania i dążenia do jakości oraz otwartość na współpracę europejską.
Przyznane Odznaki Jakości mają postać elektronicznego certyfikatu:
CELEBRATING CHRISTMAS AT SCHOOL - ŚWIĘTUJEMY BOŻE NARODZENIE W SZKOLE
W tym projekcie dzieci różnych
narodowości dzielą się, jak świętują Boże Narodzenie w swojej placówce, pokazując np.,
Jak ozdabiają sale, lub jak przygotowują recital piosenki,
dialogi, wystawy.
WHAT DO YOU
WANT TO BE?
( Turcja, Polska, Włochy, Bułgaria)
O PROJEKCIE:
Kim chcesz być? Nasz projekt miał na celu naukę o zawodach, miejsc i działań
związanych z pracą. Chcieliśmy, także aby nasi uczniowie lepiej poznali język
angielski, przygotowując gry i zajęcia oraz współpracując ze sobą. Nasz projekt
miał na celu zapoznanie dzieci z zawodami, miejscami i działaniami związanymi z
pracą w różnych krajach Europy.
Przygotowywali z pomocą nauczyciela gry i zajęcia oraz dzielili się nimi
z innymi szkołami. Poprawili także pewność siebie dzięki możliwości
prezentowania swoich działań. Poznali proste programy edukacyjne dostępne w
sieci związane z pracą dostosowane do wieku i możliwości dziecka.
Projekt otrzymał
Odznakę Jakości Krajowego Biura eTwinning
Potwierdzeniem jest certyfikat dla
nauczyciela i każdego ucznia biorącego udział w projekcie
Odznaka Jakości
przyznawana jest najciekawszym projektom, które prezentują wysoki poziom w
kwestii innowacyjności i kreatywności, a także w interesujący sposób korzystają
z technologii TIK i swoje działania opierają na współpracy i wspólnych efektach
wszystkich zaangażowanych partnerów.
Podczas przyznawania
Krajowych Odznak Jakości brane są pod uwagę podstawowe wymagania, które muszą
być spełnione:
1. Projekt powinien być
zakończony lub być w ostatniej fazie jego realizacji.
2. Aplikujący
nauczyciel w znacznym stopniu przyczynił się do realizacji projektu i jest to widoczne
w wypracowanych materiałach.
3. Projekt powinien
mieć plan i sprecyzowane cele.
4. Rezultaty projektu
muszą być widoczne.
Projekt, który spełni
wszystkie powyższe wymagania zostaje poddany ocenie pod kątem następujących
sześciu kryteriów merytorycznych:
1. Innowacja pedagogiczna
i kreatywność
2. Integracja z
programem nauczania
3. Komunikacja i
wymiana informacji pomiędzy szkołami partnerskimi
4. Współpraca pomiędzy
szkołami partnerskimi
5. Wykorzystanie
technologii
6. Rezultaty, wpływ i
dokumentacja
I LEARN BY DOING, BY
LIVING - UCZĘ SIĘ PRZEZ DZIAŁANIE, PRZEZ ŻYCIE
O PROJEKCIE
Planujemy organizować
warsztaty projektowania i umiejętności w naszych placowkach. Chcemy umożliwić dzieciom
naukę poprzez działanie, przekształcenie tego, czego się nauczyli, w
umiejętności życiowe.
CELE
POSTĘP DZIAŁAŃ
Październik: Nauczyciele biorący
udział w projekcie zaprezentują się, swoje szkoły i uczniowie biorący udział w
projekcie.
Listopad: Logo projektu i plakat zostaną zbudowane w klasie za pomocą narzędzi
Web2.
Grudzień: Nauczyciel w projekcie przeprowadzi naukę o Krigami z materiałem,
którego pragnie.
Styczeń: Każdy nauczyciel wykona inne ozdoby z materiałów odpadowych, które
ustalił ze swoimi uczniami.
Luty: zostaną wykonane ćwiczenia „Qiling” w celu poprawy mięśni dłoni uczniów.
Marzec: Mozaika zostanie wykonana przy użyciu materiału określonego przez
nauczycieli.
Kwiecień: Studia origami zostaną wykonane.
Maj: Uczniowie z materiałów odpadowych będą mogli badać i projektować
instrument muzyczny. Prosta piosenka zostanie połączona z instrumentami
muzycznymi
SPODZIEWANE REZULTATY
- wiedza
zostanie przekształcona w umiejętności życiowe;
- uczestnicy
otrzymają możliwość tworzenia kreatywnych środowisk edukacyjnych, w
których będą mogli wyrazić siebie twórczo;
- dzieci przejdą do programu nauczania, który kładzie nacisk na produkcję, tworzenie, interakcję i pogłębianie od podejścia edukacyjnego, takiego jak rozwiązywanie pytań i wyrażanie tematu.
O
projekcie
Podczas
trwania projektu uczniowie będą dzielić się swoimi świątecznymi zwyczajami i tradycjami,
poznają zwyczaje świąt Bożego Narodzenia partnerów projektu. Uczestnicy będą
wymieniać się przepisami, pokazywać przygotowania do świąt, a także wysyłać
kartki świąteczne.
Cele
projektu
-
zachęcanie uczniów do używania języka angielskiego jako narzędzia komunikacji,
-
dawanie dzieciom możliwości dzielenia się świątecznymi tradycjami ze światem,
-
utrwalanie pozytywnych postaw w stosunku do innych, takich jak tolerancja,
przyjaźń, harmonia, poszanowanie relacji z dziećmi z innych krajów.
Postęp
działań
1-10
listopada - poznawanie się - uczniowie przygotują film/prezentacje o swoim
kraju, szkole, uczniach;
10-15
listopada - dzielenie się tradycyjnymi świątecznymi przepisami;
15–30
listopada - wysyłanie kartek świątecznych - uczniowie wykonają własne kartki
świąteczne i wyślą je do co najmniej jednej szkoły partnerskiej;
1-10
grudnia - kolędy - każda szkoła przygotuje film, w którym zaśpiewa tradycyjną
kolędę w swoim ojczystym języku.
Spodziewane
rezultaty
-
filmy, zdjęcia i prezentacje o tradycjach świątecznych,
-
postęp w komunikacji z uczniami z różnych krajów europejskich,
-
nieformalna metoda poznawania świata.
BİRLİKTE
DAHA MUTLUYUZ! - RAZEM SZCZĘŚLIWI
Dla dzieci – poprzez
działania dzieci wymienią doświadczenia i informacje o innych krajach. Będą
mogły doświadczyć różnych sytuacji oraz w pełni rozwijać swoją osobowość.
dostrzeżenia różnic oraz przyczynią się do poszanowanie odmienności kulturowej
innych. Poszerzenie wiedzy o wybranych krajach,
będą brać udział w ciekawych zajęciach,
imprezach takich jak quizy, biesiady, plenery plastyczne, możliwość
degustacji tradycyjnych produktów
różnych państw, ukształtują postawę własnej tożsamości jako fundament tworzenia
postaw otwartych na różnych ludzi, kultury i ich zrozumienia. Uczniowie i
dzieci poznają charakterystyczne zabytki i atrakcje turystyczne rejonów,
poznają niektóre zabytki państw europejskich i atrakcje turystyczne
współpracujących państw, dostrzegą charakterystyczny wygląd zabytków i ich
piękno. Poznają kuchnie innych narodów, wykonają charakterystyczne potrawy
przedstawionego państwa. Pokonają także bariery językowe oraz poznają zwroty w
innych językach.
Dla przedszkola –
poszerzenie oferty edukacyjnej, wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom rodziców,
uatrakcyjnienie zajęć.
Grupą docelową projektu
są dzieci uczęszczające do placówek przedszkolnych w wieku 4-6 lat. Projekt
obejmuje badania integracyjne w edukacji. Celem projektu jest zagwarantowanie,
że każde dziecko, zwłaszcza różne dzieci rozwijające się, będzie miało inny
styl uczenia się i uczy się razem w zintegrowanym środowisku. Jednym z celów
projektu jest opracowanie odpowiednich materiałów i gier w tych środowiskach
edukacyjnych, a także starania, aby dzieci szanowały i akceptowały różnice. Projekt
obejmuje 3 miesiące pracy. Realizacja projektu rozpocznie się 15 października
2019 r., a zakończy 15 stycznia 2019
O projekcie
1. Uczniowie robią kartki świąteczne. Mogą używać różnych technik, na przykład
rysować, malować, wycinać i kleić, haftować, robić zdjęcia scenerii zimowej i
wykorzystywać je jako kartki świąteczne
2. Piszą pozdrowienia
na kartach i wysyłają je do każdej współpracującej szkoły / przedszkola.
3. Dodatkowo - jeśli uczniowie są kreatywni i
chętni, mogą również zrobić krótki komiks związany z tematem świąt Bożego
Narodzenia (na przykład zabawna przygoda Świętego Mikołaja, Boże Narodzenie w
mojej rodzinie ... i tak dalej) i wysłać go z kartami do współpracujących szkół
lub po prostu zeskanuj go i opublikuj na blogu TwinSpace.
4. Każdy partner
wyświetla karty, które otrzymał od innych współpracujących szkół, robi zdjęcia
z wyświetlacza i przedstawia je na Twinspace.
Cele
Głównym celem projektu jest dzielenie się radością Bożego Narodzenia z uczniami
z innych krajów. Uczniowie będą musieli użyć dużej wyobraźni i różnych
umiejętności, aby tworzyć kartki świąteczne i pisać pozdrowienia. Będą ćwiczyć
rzemiosło i pisać w swoim ojczystym lub obcym języku. Angażując się w projekt,
będą mieli okazję odkryć swoją artystyczną stronę.
O projekcie
Celem naszego projektu
jest wyjaśnienie znaczenia recyklingu, podnoszenie świadomości na temat odpadów
i podnoszenie świadomości dzieci na temat ochrony zasobów naturalnych. W naszym
projekcie uczniowie będą mieli teraz możliwość wykonywania różnych działań
(zabawki, instrumenty muzyczne, kostiumy i oryginalne dzieła) przy użyciu
materiałów. Nasz projekt odbędzie się w dniach 15 grudnia 2019 r. - 15 marca
2020 r.
Cele
Edukować osoby, które rozwinęły świadomość ekologiczną, aby uczynić miłość do
natury trwałą w każdym okresie życia jednostki, rozwijać kreatywne perspektywy,
aby wszystkie użyte materiały były wielokrotnego użytku, aby wspierać równowagę
ekologiczną. Aby przyczynić się do zwiększenia produktywności uczniów,
zapewniając im odpowiedni czas ze swoimi rodzinami. Podnoszenie świadomości na
temat recyklingu poprzez włączenie rodziców w proces edukacji.
Postęp działań
• Wykonywanie
instrumentów muzycznych z resztkowych materiałów
• Oglądanie wideo, filmu i animacji podczas zajęć związanych z recyklingiem
• Przygotowanie gier planszowych, które mogą poprawić uwagę dzieci i
umiejętności myślenia za pomocą materiałów
• Wytwarzanie bomb bombowych, które można mieszać z naturą i wrzucać do natury
• Przygotowywanie kostiumów i organizowanie pokazów mody z wykorzystaniem
materiałów recyklingowych zaprojektowanych z ich rodzinami.
Spodziewane wyniki
Rośnie świadomość
ochrony zasobów naturalnych. Dzieci są zachęcane do uczestnictwa w zajęciach i
podejmowaniu decyzji na wszystkich etapach. Rozwija uwagę i umiejętności
myślenia. Zapobiega się nawykom konsumpcyjnym u dzieci oraz zmianom rodzinnym i
wyłudzeniom. Rozwija się zdolność do tworzenia artystycznych i oryginalnych
produktów. Rozwija poczucie odpowiedzialności i może prowadzić prezentacje na
temat produktu uzyskanego przed społeczeństwem.

Cele
- Aby uczynić naukę bardziej efektywną poprzez udział rodziny.
- Podnoszenie świadomości rodziców w zakresie rozwoju dzieci i wspieranie ich
dzieci poprzez uznanie ich zainteresowań i umiejętności w tym kierunku.
- Zapewnienie świadomości ich własnych ról w edukacji dzieci rodzin w celu
zapewnienia, że dzieci wykazują bardziej pozytywne postawy i zachowania.
- Zapewnienie uczęszczania dzieci do szkół wyższych.
- Aby upewnić się, że są bardziej pewni siebie i gotowi do edukacji na poziomie
podstawowym.
- Aby upewnić się, że dzieci wybierają pozytywne postawy i motywację do szkoły.
- Dopilnowanie, aby dzieci wykazywały bardziej efektywne, wysokie umiejętności
językowe w stosunku do rodziców i środowiska.
- Zapewnienie rodzicom zdrowego komunikowania się z dziećmi w celu zapewnienia
im niezależności jako jednostki.
Postęp działań
1. We wrześniu nasz partner projektu wraz ze szkołami naszego logo projektu, planuje
comiesięczne wspólne uczestnictwo w rodzinie.
2. Aby upewnić się, że rodzice prezentują dzieciom indywidualne warsztaty i
kończą je z dziećmi od października do maja.
3.Warsztaty są dzielone z dziećmi w naszych szkołach w okresie edukacyjnym, aby
stworzyć bogactwo uczenia się.
4. Aby ukończyć warsztaty i comiesięczne wspólne e-booki z partnerami projektu.
5. Zwiększenie świadomości na temat współpracy między szkołą a rodziną w
odniesieniu do dzieci, rodziców i społeczności poprzez wzbogacenie prac o plakat,
stronę internetową i inne narzędzia Web2.
6. Aby zorganizować wystawę prac projektowych w czerwcu.
Spodziewane wyniki
- Praca zostanie przesłana do szkoły każdego partnera przez Twinspace, a dzieci
zdobędą doświadczenie, widząc pracę swoich przyjaciół z różnych szkół
prowadzących ten sam projekt.
- Przyczynimy się do edukacji, prezentując doświadczenia innych szkół za
pośrednictwem eba.
- Ten projekt zapewni lepszą jakość, lojalną współpracę szkoła - rodzina, a to
podniesie jakość edukacji.
- Jakość czasu, jaki dzieci spędzają z rodzicami, wpłynie na ich sukces i
udział w edukacji.
- Ten projekt poprawi komunikację między domem a szkołą i stanie się
ciągłością.
- Udział rodziny w procesie edukacji zapewni wzbogacenie edukacji.
ONE SONG FOR EACH MONTH - JEDNA PIEŚNA NA KAŻDY MIESIĄC
O PROJEKCIE
Piosenki są bardzo dobrym narzędziem do osiągnięcia ważnych
celów w procesie nauki angielskiego. Dzięki piosenkom dzieci poznają festiwale,
historię, muzykę i oczywiście język angielski.
CELE
- Poprawa wymowy;
- Zdobycie wiedzy na temat różnych gwiazd popu i rocka
oraz ich konsekwencji w kulturze światowej;
- Rozwijanie umiejętności muzycznych;
- Wymiana doświadczeń między różnymi szkołami;
- Poznanie festiwali w języku angielskim.
POSTĘP DZIAŁAŃ
Każdego miesiąca będziemy pracować z jedną ważną piosenką w
historii muzyki.
Każda grupa uczniów uczy się piosenki miesiąca, a następnie
wykonuje ją i nagrywa, aby pokazać pozostałym członkom.
W ciągu jednego miesiąca każda klasa zaproponuje jedną ważną
lub popularną piosenkę ze swojego kraju wraz z tekstem, a inna grupa studentów
z innego kraju wykona piosenkę w tym języku.
W czerwcu każda szkoła wykona utwór wybrany przez inną
szkołę.
SPODZIEWANE WYNIKI
Uczniowie uczą się analizować teksty piosenek, pisać własne
teksty, studiować część kultury brytyjskiej, korzystać z nowych technologii do
tworzenia własnego projektu grupowego. Będą badać różne style muzyczne. Mogą
sprawdzić, w jaki sposób piosenka z ich kraju jest śpiewana w innych językach. Będziemy
pracować i uczyć się o angielskich festiwalach.
THE FOUR SEASONS - CZTERY PORY ROKU
O PROJEKCIE
Projekt
dotyczy czterech pór roku w roku: wiosny, lata, jesieni i zimy oraz wszystkich
elementów, które charakteryzują i które dzieci przekładają na działania szkoły:
wakacje, pogoda, cechy charakterystyczne, zmiany natury, działania ludzi, itp.
CELE
Dzieci będą
mogły:
- dzielić
się różnymi aspektami pór roku w kraju, w którym mieszkają;
- rozwijać
empatię wobec natury i jej piękna w różnych porach roku;
- tworzyć
charakterystyczne produkty na 4 pory roku;
- dzielić
się z innymi dziećmi swoją wizją natury, kreatywnością, wyobraźnią.
POSTĘP
DZIAŁAŃ
Projekt
rozpocznie się w październiku. W tym miesiącu będziemy się poznawać.
Projekt
podzielony jest na cztery etapy, odpowiadające czterem porom roku, a więc:
- jesień w
listopadzie;
- Zima w
grudniu, styczniu i lutym;
- Wiosna w
marcu, kwietniu i maju;
- Lato w
Juinie, kiedy projekt się kończy.
Partnerzy
będą wykonywać różne działania w różnych porach roku i będą wysyłać zdjęcia z
otrzymanym produktem.
SPODZIEWANE
WYNIKI
Projekt
zostanie sfinalizowany wraz z realizacją portfolio ze zdjęciami przesłanymi
przez partnerów.

ROK SZKOLNY 2018/2019
I LOVE MY COUNTRY
O PROJEKCIE
Projekt ma służyć pomocą nauczycielom przedszkoli i szkół w
przygotowaniu wychowanków do otworzenia dziecięcych serc i umysłów na historię
kraj ojczystego i innych krajów oraz
ludzi w nich żyjących. Ważną rolę odgrywać będzie przybliżenie symboli
narodowych różnych krajów oraz rozwijanie zainteresowań historią i kultura
innych krajów. Poznanie tematów dotyczących Europy ma dostarczyć
interesujących, pożytecznych wiadomości i umiejętności oraz pięknych przeżyć
naszym uczniom.
CELE:
- Dostarczenie dzieciom możliwości doskonałej zabawy, rozwijanie
zdolności i zainteresowań obyczajami, historią i tradycją swojego kraju
oraz innych krajów europejskich.
- Inspirowanie i wyzwalanie potrzeby twórczej ekspresji dzieci w
wyrażaniu swoich przeżyć w odniesieniu do poznanych twórców literatury,
muzyki, sztuki.
- Kształtowanie poznawczego i emocjonalnego stosunku dziecka do innych
krajów.
- Wzbogacanie wiadomości, słownictwa, doświadczeń w zakresie edukacji
europejskiej.
- Kształtowanie poczucia więzi z otoczeniem społecznym i przyrodniczym
poprzez poznawanie kultury, poznawanie zwyczajów, tradycji oraz historii i
przyrody w zakresie dostępnym najmłodszym.
POSTĘP DZIAŁAŃ:
Projekt realizowany będzie roku od listopada 2018 do maja
2019 roku. Dzieci będą aktywnie uczestniczyć w zajęciach o tematyce
patriotycznej. Przedszkola i szkoły będące partnerami w projekcie będą
prezentować swój kraj, swoje symbole narodowe, tradycje, charakterystyczne elementy regionów (np. tańce, stroje ludowe, piosenki, potrawy), sławnych ludzi, zabawy. Będzie także prezentował rejony i
przyrodę swojego kraju np. podczas spaceru lub wycieczek. Prezentacja (zdjęcia,
filmy) będzie informacją dla uczniów i
dzieci o innych krajach – będą poznawać historię i tradycje innych krajów oraz poznawać i
doskonalić język obcy.
SPODZIEWANE REZULTATY:
Poprzez działania dzieci wymienią doświadczenia i informacje
o innych krajach. Będą mogły doświadczyć różnych sytuacji oraz w pełni rozwijać swoją osobowość. Ukształtują
postawę własnej tożsamości jako fundament tworzenia postaw otwartych na różnych
ludzi, kultury i ich zrozumienia. Działania przyczynią się do poznawanie
tradycji, obyczajów i kultury innych krajów europejskich, dostrzeżenia różnic
oraz przyczynią się do poszanowanie odmienności kulturowej innych. Uczniowie i dzieci poznają charakterystyczne zabytki i atrakcje
turystyczne rejonów, poznają niektóre zabytki państw europejskich i atrakcje
turystyczne współpracujących państw,
dostrzegą charakterystyczny wygląd zabytków i ich piękno. Poznają
kuchnie innych narodów, wykonają charakterystyczne potrawy przedstawionego
państwa. Pokonają także bariery językowe oraz poznają zwroty w innych językach.
THE WORLD OF CHILDREN'S DREAMS
Cele projektu:
- Zapoznanie się z tradycjami i literaturą różnych krajów;
- Zapoznanie się z nowymi narzędziami informatycznymi;
- Rozwijanie umiejętności czytania, pisania, słuchania i mówienia;
- Rozwój współpracy w procesie uczenia się i nauczania;
- Motywowanie do współpracować ze sobą;
- Tworzenie myślenia krytycznego i logicznego.
MATERYALİM (AMACIMIZ; ÖĞRETMENLER OLARAK BIRBIRIMIZE YARDIMCI
OLMAK, KALICI ÖĞRENME IÇ DA DAHA ÇOK 3 BOYUTLU MATERYALLER GELIŞTIRMEK)
O PROJEKCIE:
Czy chciałbyś, aby nasi uczniowie byli bardziej aktywni w
procesie nauczania, rozwijali i dzielili się MATERIAŁAMI oraz aby byli bardziej
przydatni dla siebie nawzajem i dla naszych uczniów w celu realizacji stałego
uczenia się?
MATERIAŁY - naszym celem jest pomaganie sobie nawzajem jako
nauczycielom, opracowanie bardziej trójwymiarowych materiałów.
UWAGA: Można również tworzyć i opracowywać nieswoiste
materiały. Naszym celem jest zapewnienie stałego uczenia się, nie musi być po
prostu oryginalne.
CELE
- Opracowywanie materiałów;
- Rozwijanie myślenia i zainteresowań;
- Zaangażowanie ucznia;
- Zwiększenie komunikacji nauczycieli;
- Tworzenie wspólnego materiału;
- Aby umożliwić naszym uczniom tworzenie własnych
materiałów.
MUSISZ SIĘ TROCHĘ POŚMIAĆ
O PROJEKCIE
My, nauczyciele; spędzamy większość dnia z naszymi uczniami i
spotykamy wiele absurdalnych wydarzeń. Postanowiliśmy zrobić ten projekt, aby
zwiększyć komunikację między uczniami, a także bawić z uczniami,
dzieląc się zabawnymi słowami i zachowaniami, które wymyślają uczniowie.
WYNALAZCA OD MATEK PO DZIECI
O PROJEKCIE
Dzieci w wieku przedszkolnym są
bardzo otwarte na naukę, ciekawość, dociekliwość i nowe informacje. Jednym z
najważniejszych działań wspierających rozwój dzieci w tym kierunku jest
"Nauka i działania na rzecz przyrody". Celem tych działań jest
poprawa umiejętności komunikacji werbalnej, samodzielnego myślenia i
umiejętności interpretacyjnych dzieci oraz większa wrażliwość na środowisko.
Bardzo ważne jest przygotowanie środowiska edukacyjnego, w którym przedszkolaki
mogą badać, znajdować związki przyczynowo-skutkowe i przewidywać. Z tego powodu
należy zapewnić odpowiednie zajęcia naukowe i przyrodnicze w celu ich rozwoju i
powinny one być informowane o swoim otoczeniu poprzez naukę i życie.
CELE
·
Uczenie się przez eksperymentowanie;
·
Rozwijanie zdolności obserwacji i eksperymentów;
·
Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów;
·
Rozwianie motywacji i ciekawości do poszukiwania odpowiedzi na pytania;
·
Zwiększenie wydajności szkoły dla dzieci
·
Rozwijanie zainteresowań dzieci.
ROK SZKOLNY 207/2019
HOW DO YOU CELEBRATE CARNIVAL -
SHROVE TUESDAY?


O PROJEKCIE
For this project partners would be
sharing the love through the Project Journal to celebrate St.Valentine's day
with lots of LOVE from a classroom point of view. Partners will choose their
own ways to showcase LOVE , through writings, drawings, language, cards, play,
games, videos, drama etc etc.
W tym projekcie partnerzy będą
dzielić się miłością poprzez Dziennik projektu, aby świętować dzień św. Walenty
z mnóstwem MIŁOŚCI z punktu widzenia klasy. Partnerzy będą wybierać własne
sposoby prezentowania MIŁOŚCI poprzez pisma, rysunki, język, karty, gry, gry,
filmy, dramaty itp.
CELE
This short project is aimed to fill
the Project Journal with lots of LOVE to over rule the hate and conflicts our
world is surrounded in. Love is UNIVERSAL and it has NO BOUNDARIES.
Ten krótki projekt ma na celu
wypełnienie Dziennika Projektu mnóstwem MIŁOŚCI, aby rządzić nienawiścią i
konfliktami, w których nasz świat jest otoczony. Miłość jest UNIWERSALNA i NIE
MA ŻĄDOLNOŚCI.
POSTĘP DZIAŁAŃ
For this project students would be
working with their teachers respectively who would be preparing sufficient
lessons according to the topic. Projects would be then displayed on the Project
Journal to have a diary filled with items to shared across different countries.
W przypadku tego projektu uczniowie
pracowaliby odpowiednio z nauczycielami, którzy przygotowywali odpowiednie
lekcje zgodnie z tematem. Projekty będą następnie wyświetlane w Dzienniku
projektu, aby mieć dziennik wypełniony przedmiotami do współdzielenia w różnych
krajach.
SPODZIEWANE REZULTATY
Students would learn that LOVE is
celebrated in different countries as well and that although there is negativity
around the current world we live in, LOVE dominates when everyone unites
together.
Uczniowie dowiedzieliby się, że
MIŁOŚĆ jest obchodzona również w różnych krajach i że chociaż istnieje
negatywny wpływ na obecny świat, w którym żyjemy, LOVE dominuje, gdy wszyscy
jednoczą się razem.
O PROJEKCIE
The project consist in Easter cards
exchange. Every school makes some cards, than send them to another partner and
write "Happy Easter" in original language.
Projekt polega na wymianie kart
wielkanocnych. Każda szkoła tworzy karty, a następnie wysyła je do innego
partnera i pisze "Happy Easter" w oryginalnym języku.

DEDEM
VE BEN
In our project, it aims to introduce and familiarize with
our culture through photos, to strengthen the ties between generations, to
increase loyalty of students in their cultures by providing more permanent
knowledge of their cultures and contributing to the transmission of a
generation between them.
Culture as a living system depends on many factors. It is
obvious that cultures, in other words the way of life, depend on many things,
such as economics, technology, geography, philosophy of the era. Photographs,
as witnesses of time, reflect the facts of cultures since they were made.
Culture is perceived by students as a magazine that has no
relation to the past and is consumed. The aim of this project is to familiarize
school students with cultures to protect cultural elements quickly consumed by
rapidly changing technological factors, establishing ties with the past. The
aim of our project is to strengthen the ties between generations, thanks to
which students can achieve a more permanent culture, to increase their
involvement in culture, whose aim is to contribute to the transfer between the
culture of generations.
Culture is based on many factors as a living system.
Cultural life, or culture, period of economics, technology, geography,
philosophy, such as many factors, are interrelated. As witnesses of time,
photographs reflect the cultural elements of the period in which they were
drawn.
Culture is perceived and consumed periodically before young
people from modern times are associated with the past. In this project for high
school students to get familiar with the cultures of our time quickly consumed
rapidly changing technological factors with elements of culture, it is to be
completed to establish connections from the past.
Young people who, thanks to the photographs, realize their
folklore cultures, develop in the direction of folklore.
O PROJEKCIE
W naszym projekcie ma on na celu wprowadzenie i
zapoznanie się z naszą kulturą poprzez zdjęcia, wzmocnienie więzi między
pokoleniami, zwiększenie lojalności uczniów w ich kulturach poprzez
dostarczanie bardziej stałej wiedzy o ich kulturach i przyczynianie się do
przekazywania między nimi pokolenia.
Kultura, jako żywy system, zależy od wielu
czynników. Jest oczywiste, że Kultury, innymi słowy sposób życia, zależą od
wielu rzeczy, takich jak ekonomia, technologia, geografia, filozofia epoki.
Fotografie, jako świadkowie czasu, odzwierciedlają fakty kultur od czasu ich
wykonania.
Kultura jest postrzegana przez uczniów jako
czasopismo, które nie ma żadnego związku z przeszłością i jest konsumowane.
Celem tego projektu jest zapoznanie uczniów szkół z kulturami, aby chronić elementy kulturowe
szybko zużywane przez szybko zmieniające się czynniki technologiczne,
ustanawiając związki z przeszłością. Celem naszego projektu jest wzmocnienie
więzi między pokoleniami, dzięki czemu studenci mogą osiągnąć trwalsze o
kulturach, aby zwiększyć zaangażowanie do kultury, której celem jest
przyczynianie się do transferu między kulturą pokoleń.
Kultura opiera się na wielu czynnikach jako na żyjącym systemie. Życie
kulturalne, czyli kultura, okres ekonomii, technologia, geografia, filozofia,
takie jak wiele czynników, są ze sobą powiązane. Jako świadkowie czasu,
fotografie odzwierciedlają kulturowe elementy okresu, w którym zostały narysowane.
Kultura jest postrzegana i spożywana okresowo, zanim młodzi ludzie z czasów
współczesnych są związani z przeszłością. W tym projekcie dla uczniów
szkół średnich, aby zapoznać się z kulturami naszych czasów szybko zużywane
szybko zmieniających się czynników technologicznych z elementami kultury, to ma
być zakończony do ustanowienia połączenia z przeszłości.
Młodzi ludzie, którzy dzięki zdjęciom uświadamiają sobie swoje folklorystyczne
kultury, rozwijają się w kierunku folklorystycznym.


Osterkarten
an und von verschiedenen europäischen Ländern (Kinder im Alter von 4 bis 12]
O PROJEKCIE
Ziel: andere
europäische Länder, deren Sprache kennen lernen und auch hören; Ostergrüße an
andere in der Muttersprache vermitteln;
Ostergrußkarten im Format A4, von den Kindern am PC oder per Hand erstellt;
Zusätzlich Videogrußbotschaft (kurz), um die Sprache auch zu hören;
Stichtag 15. März 2018 - Versenden der Grußbotschaften und Videos an
Partnerschulen per Email (so viele wie möglich);
Alter der teilnehmenden Schüler: kann von 4 bis 12 sein
Cel: inne kraje europejskie, nauka i słuchanie ich języka; Przekazywanie
wielkanocnych pozdrowień w języku ojczystym;
Wielkanocne kartki z życzeniami w formacie A4, stworzone przez dzieci na PC
lub ręcznie;
Dodatkowo komunikat powitania wideo (krótki), aby usłyszeć również język;
Termin 15 marca 2018 r. - Wysyłanie wiadomości i filmów z pozdrowieniami do
szkół partnerskich pocztą elektroniczną (w miarę możliwości);
Wiek uczestniczących uczniów: może wynosić od 4 do 12
CELE
·
Kennenlernen und Hören anderer europäischer Sprachen;
·
Verschiedene Schriftbilder vergleichen;
· Eigenes Verfassen und Gestalten einer Ostergrußkarte
(Förderung der eigenen Kreativität); Eigene Ideen (Projekt) in Wirklichkeit
umsetzen.
· Poznawanie i słuchanie innych języków europejskich;
· Porównywanie różnych krojów pisma;
· Pisanie i projektowanie wielkanocnych kartek okolicznościowych (promowanie własnej kreatywności);
· Realizacja swoich pomysłów w rzeczywistości
POSTĘP DZIAŁAŃ
Partnerschulen sollen
aus so viel europäischen Ländern wie möglich kommen, damit möglichst viele
unterschiedliche Sprachen zu sehen und hören sind.
Jede Partnerschule
verfasst und gestaltet unabhängig voneinander bis spätestens 15. März 2018 eine
Ostergrußkarte und gestaltet ein kurzes Video. Es nehmen ganze Klassen (eine
oder mehrere, je nach Schule) teil.
Je nach Alter
entscheiden die SchülerInnen, wie diese gestaltet wird, und was darauf stehen
soll. Die Karte selbst wird von den Kindern gestaltet.
Arbeit mit dem Partner:
je nach Notwendigkeit, ein Mal (noch keine Erfahrung, es könnte auch öfter
sein)
Szkoły partnerskie
powinny pochodzić z jak największej liczby krajów europejskich, tak aby można
było zobaczyć i usłyszeć jak najwięcej różnych języków.
Każda szkoła partnerska
niezależnie pisze i tworzy kartkę z życzeniami wielkanocnymi najpóźniej do 15
marca 2018 roku i nagrywa krótki film. Istnieją całe klasy (jedna lub więcej, w
zależności od szkoły).
W zależności od wieku
uczniowie decydują, jak je zaprojektować i co na nim napisać. Sama karta jest
zaprojektowana przez dzieci.
Współpracuj z
partnerem: w zależności od potrzeb, raz (bez doświadczenia, może być częściej)
SPODZIEWANE REZULTATY
Auswertung der Zusendungen im Unterricht (Klang der
Sprachen, eventuell einzelne Worte heraushören und erkennen; Schriftbild)
Ocena zgłoszeń w klasie (dźwięk języków, ewentualnie słuchanie i rozpoznawanie poszczególnych słów, krój pisma)
O
projekcie
Projekt
ten został opracowany w ramach obszarów programowych, zgodnie z tematem
"My, kim jesteśmy - lokalne aspekty etnograficzne", zdefiniowanym w rocznym
planie działań.
Istnieją
tradycje, które pozostają w czasie i inne, które zostały utracone. Poprzez
WATCH pomożemy dzieciom przeżyć i poznać lokalne tradycje.
Stworzenie
WATCH będzie działało jako mediator edukacyjny, z którym
Dzieci
i dorośli wyruszają w podróż przez tradycje (legendy, przepisy kulinarne,
piosenki, ubrania itp.), Cechy różnych partnerów.
Współpraca
elementów otaczającej społeczności (rodzina, sąsiedzi, gmina, ...) będzie
działać jako wartość dodana dla rozwoju projektu
CELE
-
Gromadzenie, odkrywanie i udostępnianie aspektów lokalnej etnografii;
-
Promuj naszą lokalną tożsamość;
-
Rozwijanie wiedzy o nowych krajach, kulturach, językach, zwyczajach i
tradycjach.
-
Ułatwienie relacji i komunikacji między partnerami z różnych obszarów kraju.
-
Przyczynianie się do rozwoju postaw szacunku, ochrony i waloryzacji lokalnego
dziedzictwa.
-Opracowanie
i stosowanie umiejętności ICT
-
Promowanie współpracy między szkołami oraz między szkołą a otaczającą
społecznością (rodzina, sąsiedzi, ...)
POSTĘP
DZIAŁAŃ
Opracowanie
projektu obejmie prezentację wśród różnych uczestników, prezentację szkoły i
społeczności, w której jest ona umieszczona. Przez cały czas trwania projektu
zostaną przedstawione propozycje miesięcznych działań, takich jak wymiana i
wykorzystywanie legend, przepisy kulinarne i miejsce do odwiedzenia, muzyka,
gry, w oparciu o następujący harmonogram:
Listopad
- odkrycie siebie i innych
Grudzień
- odkrycie receptur innych czasów
Styczeń
- do odkrycia pieśni i tańców innych czasów;
Luty
- opowiadania i legendy innych czasów;
• Poznawanie tradycji w różnych krajach.
O PROJEKCIE
Chcemy
poznać żywność z innych krajów i stworzyć elektroniczną książkę kucharską
z przepisami przygotowanymi przez wszystkich naszych partnerów. Chcielibyśmy
również podzielić się informacjami na temat typowych produktów spożywczych z
naszych krajów.
CELE:
Mamy
nadzieję, że uczniowie będą lepiej rozumieli żywność, a tym samym kulturę innych
krajów europejskich. Poprzez dzielenie się informacjami o własnej kulturze
uczniowie będą mieli poczucie dumy. Zamierzamy wypr óbować własny przepis na
lekcji i udostępnić zdjęcia, aby projekt mógł mieć wpływ na umiejętności
gotowania. Projekt będzie miał pozytywny wpływ na nasze umiejętności językowe.
Mamy nadzieję, że każda grupa podzieli się słownictwem dla wspólnej żywności z
ich kraju. Uczniowie będą również brać udział w pisaniu i czytaniu przepisów,
czasem w obcym języku.
POSTĘP
DZIAŁAŃ:
Projekt
będzie trwał od 29.1.18 do 30.3.18. Każda faza potrwa około 1 tygodnia.
1. Pierwszym etapem będzie krótkie przedstawienie się w przestrzeni
bliźniaczej. 2. Następnie chcielibyśmy, aby każda szkoła stworzyła podstawowy
słownik obrazkowy wspólna żywność z ich obszaru / kraju. Może to być prosty
dokument słowny które można opublikować, aby partnerzy mogli je przeczytać. 3.
Następnym etapem będzie opublikowanie strony z co najmniej jedną typową
recepturą ze swojej kraj. Chciałbym wtedy spróbować zestawić je w jedną książkę
"Przepis" dokumentować i mieć nadzieję na dołączenie stron ze
słownikiem obrazkowym. 4. Ostatnim etapem będzie wypróbowanie przepisu i
publikowanie zdjęć i komentarze na temat tego doświadczenia. SPODZIEWANE
REZULTATY Mamy nadzieję, że otrzymamy książkę kucharską, którą partnerzy mogą
pobrać. Uczący się i nauczyciele, którzy uczestniczą, zdobędą bogatą wiedzę na
temat żywności
i kultury. Mamy również nadzieję nauczyć się języka związanego z jedzeniem i
poprawić nasze umiejętności gotowania.

O PROJEKCIE
E-twinning jest w tym
roku tematem dziedzictwa kulturowego, więc pomyśleliśmy, że ważne jest
przekazanie legend różnych kultur w przyszłości. I planowaliśmy, że nasz
projekt będzie pomostem między krajami.
CELE
- Poznawać ludzi w
różnych kulturach, współpracować
-Możliwość korzystania
z internetowych narzędzi komunikacyjnych
- Być w stanie
rozpoznać legendy innych kultur i kultur
- Rozwijanie
umiejętności językowych.
- Rozwijanie
umiejętności cyfrowych.
- Aby zwiększyć pewność
siebie
POSTĘP DZIAŁAŃ
W pierwszym tygodniu
marca szkoły publiczne będą udostępniać zdjęcia w Internecie, aby zaprezentować
swoje szkoły. Będą miały internetowe wywiady. Będą również wysyłać swoje miasta
i ich pocztówki do poszczególnych krajów oraz broszury.
W drugim, trzecim,
czwartym, piątym tygodniu marca partnerzy poznają legendę swojego miasta.
Wyniki badań i zdjęcia zostaną zaprezentowane na panelu e-twinning.
Pod koniec miesiąca
każdy z partnerów podzieli się zdjęciami przygotowanego przez siebie panelu.
W kwietniu partnerzy
podzielą się drugą legendą, którą wybiorą, podobnie jak w poprzednim miesiącu,
i krokami, jakie podjęli.
W maju przygotowane
legendy zostaną przekształcone w e-booki wraz z ich obrazami.
SPODZIEWANE REZULTATY
Rozpoznawać środowisko
i kulturę
Aby zwiększyć wiedzę o
obcych kulturach
Aby współpracować z
rówieśnikami, zrozum ważność pracy grupowej i zrozum jej potrzebę
Dzięki niemu studenci
będą rozwijać swoją kreatywność.
O projekcie
Głównym celem tego projektu jest edukacja dzieci. Zaczną analizować
zwierzęta i zwierzęta w miastach. W drugim etapie skupią się na
zwierzętach w różnych ekosystemach europejskich. Wreszcie odwiedzą
miejsce, w którym żyją i zobaczą sytuację.
CELE
- Poznawanie zwierząt żyjących w pobliżu i porównywanie ich z rundami animalas
- Uświadomienie sobie naturalnej różnorodności i jej znaczenia
- Stwórz naukę i przyjaźń z dziećmi w całej Europie
- Aby używać języka obcego do nauki nowych treści i komunikowania się z
rówieśnikami
POSTĘP
Wrzesień: Użyj ścianki bliźniaczej, aby się nawzajem przedstawić
Październik: rób zdjęcia zwierząt wokół nas i pisz opisy
Porównaj dzikie zwierzęta wokół nas i pisz opisy
Listopad: wideokonferencja (przy użyciu Etwinning Live), aby zapytać o
wątpliwości
uczniowie mają okrągłe zwierzęta w krajach rówieśników.
Książka dźwiękowa zwierząt: książka dźwiękowa, w której znaleźć można
brzmi, że zwierzęta mają nazwy w różnych językach
Grudzień: Przygotuj "Europejski album zwierząt"
Ostateczna refleksja na temat znaczenia poszanowania natury (prezenty z
dobre zachowanie)
OCZEKIWANE REZULTATY
Książka dźwiękowa zwierząt
Europejski album zwierząt
Zadbajmy o naturę (kolekcja prezentów)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz