eTWINNING


Czym jest eTwinning w przedszkolu?

Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach europejskich. W przypadku przedszkola jest to wykorzystanie Internetu do współpracy z bliźniaczymi placówkami w Europie i realizacji podstawy programowej poszerzonej o nowe, niekonwencjonalne i atrakcyjne dla dzieci formy,  rozwijanie kompetencji technicznych, językowych i interkulturowych. Poprzez kontakty z rówieśnikami z krajów partnerskich dzieci uczą się tolerancji, otwierają się na inne kultury i języki, co daje nadzieję na wykreowanie w dzieciach otwartości wobec świata w kontekście globalnym. Nie do przecenienia jest fakt, iż nabywają one umiejętności i poszerzają wiedzę z różnych obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego, w zależności od tematyki realizowanego projektu.

eTwinning otwiera nasze przedszkole na Europę i daje możliwość czerpania z tej niezwykłej współpracy korzyści przez wszystkich uczestników projektu: dzieci i ich rodziców, nauczycieli i przedszkola jako instytucji. Nauczyciele zarejestrowani w Programie uczestniczą w Warsztatach Doskonalenia Zawodowego organizowanych w kraju i za granicą, konferencjach, laboratoriach i kursach e-learningowych.

Korzyści dla dzieci z realizacji projektów eTwinning:

  • świetna zabawa;
  • rozwijanie różnych umiejętności (plastycznych, muzycznych, aktorskich, organizatorskich) oraz wyobraźni podczas twórczej aktywności;
  • zdobywanie umiejętności pracy w zespole;
  • poczucie bycia odpowiedzialnym za „coś ważnego”;
  • budowanie zainteresowania literaturą, sztuką teatru i plastyką w niezwykły, interesujący sposób;
  • poszerzanie wiedzy o świecie i innych kulturach;
  • zainteresowanie dzieci nowoczesnymi technologiami;
  • zachęcenie dzieci do nauki języków obcych.

Korzyści dla przedszkola z realizacji projektów eTwinning:

  • poszerzenie przez nauczycielki umiejętności w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii informacyjnych;
  • możliwość realizacji postulatu aktywnego uczestnictwa dziecka w procesie edukacji;
  • okazja poznania form i metod pracy wykorzystywanych w innych krajach;
  • poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkola;
  • promocja przedszkola;
  • wzmocnienie współpracy przedszkola z rodzicami;
  • bodziec do intensywnej nauki języka angielskiego.

W naszym przedszkolu w bieżącym roku szkolnym rozpoczęliśmy realizację nowych projektów. Relacje z zaplanowanych aktywności oraz efekty współpracy z rówieśnikami z niemalże całej Europy, powstałe z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych oraz wszelakie działania o realizacji projektu aktualizowane będą na bieżąco.

ROK SZKOLNY 2023/2024


ACTIVE SCHOOL WELL - BEING ACTIVITIES - AKTYWNE DZIAŁANIA W SZKOLE DOBRE SAMOPOCZUCIE - zajęcia zorientowane na dobre samopoczucie. Wychodząc naprzeciw potrzebom zarówno dzieci, jak i kadry pedagogicznej, postanowiliśmy zaangażować się w rozwój tego projektu, którego celem jest zapoznanie, ale także opracowanie planów i projektów edukacyjnych, skierowanych do wszystkich osób zaangażowanych w proces dydaktyczny wychowawczy poziom naszej placówki. Partnerami projektu są placówki z Włoch, Rumunii, Grecji, Słowacji, Czech, Turcji, Portugalii i Litwy.



HUMAN ANATOMY FROM A CHILD'S PERSPECTIVE - ANATOMIA CZŁOWIEKA Z PERSPEKTYWY DZIECKA

Jak funkcjonuje organizm? Gdzie rodzą się myśli? Jak działa serce? Dlaczego oddychamy? Jak to się dzieje, że widzimy? Co sprawia, że ​​czujemy smaki i zapachy? Ludzkie ciało to fascynujący świat. Trudno uwierzyć, jak starannie jest zbudowana i ile procesów się w niej odbywa. Nauka anatomii odgrywa kluczową rolę w rozwoju dzieci, wdrażanie innowacji pomoże przedszkolakom odpowiedzieć na powyższe pytania, a także pozwoli im poznać własne ciało i zrozumieć jego funkcje. Wprowadzenie dzieci w fascynujący świat anatomii nie tylko poszerzy ich wiedzę, ale także będzie promować zdrowy tryb życia i świadomą dbałość o swoje ciało. Partnerami projektu są placówki z Rumunii, Grecji, Słowacji, Czech i Turcji.




W styczniu 2024 roku została przyznana nauczycielom przedszkola kolejna europejska nagroda za projekt eTwinning "PRESCHOOL MATHEMATICS LANGUAGE". 








W czasie wakacji otrzymaliśmy Krajowe Odznaki Jakości za projekt  Preschool Mathematics Language realizowany w minionym roku szkolnym, czym doceniono naszą pracę na platformie eTwinning.









ROK SZKOLNY 2022/2023











ROK SZKOLNY 2021/2022

 W minionym roku szkolnym w przedszkolu realizowany był projekt HADI DENEY'ELIM! - LET'S TRY IT!,  za który aktualnie po przeanalizowaniu i sprawdzeniu formalności przez biuro e-Twinning przyznano europejskie odznaki jakości. Celem projektu było rozbudzenie ciekawości naukowej i nauka myślenia naukowego u dzieci w wieku przedszkolnym oraz określenie sposobu postrzegania przez dzieci nauki i naukowców. Dzieci poznały światowej sławy naukowców, którzy wnieśli wkład w naukę i umożliwili dzieciom przeprowadzanie eksperymentów. 












GRATULUJEMY!!!


"KAMISHIBAI THEATER - MAGIC BOX"

 O projekcie

Teatr Kmishibai - świat baśni zamknięty w małym drewnianym pudełku. Jest to japońska forma opowiadania historii za pomocą kartonowych plansz z obrazkami i tekstem oraz drewnianego pudełka wzorowanego na ekranie z teatrów lalek. Magia teatru opiera się przede wszystkim na bezpośrednim kontakcie z widzem. Projekt skupia się na dwóch głównych celach: promowaniu czytelnictwa oraz sztuce opowiadania historii, która pomoże nam nawiązać przyjaźnie ponad granicami. Jest to innowacja pedagogiczna (w zakresie metodyki nauczania), a jej celem jest rozwój kompetencji kluczowych, a także kreatywności, krytycznego myślenia i pracy zespołowej.

Cele:
- poznawanie dziedzictwa kulturowego różnych krajów,

- rozwijanie wyobraźni, kreatywności i ekspresji,

- promowanie krytycznego myślenia i innowacji,

- wzbogacanie umiejętności językowych poprzez czytanie i opowiadanie historii,

- rozwijanie umiejętności ICT,

- uczenie się poprzez współpracę,

- doskonalenie Język angielski,

- popularyzacja sztuki opowiadania historii.

 Oczekiwane rezultaty:

Produktem końcowym projektu będzie napisanie wspólnej historii, stworzenie e-booka i opublikowanie w sieci.

Planowane osiągnięcia dzieci po zakończeniu projektu:

- znają zasady teatru kamishibai,

- nabędą umiejętność swobodnego wyrażania się na forum grupy,

- potrafią efektywnie pracować w grupie.


CHILDISH ART. - DZIECIĘCA SZTUKA

Projekt z zakresu edukacji artystycznej, którego celem rozwijanie się dziecka poprzez edukację artystyczną. Projekt będzie realizowany poprzez rozwijanie umiejętności XXI wieku poprzez nacisk na uczenie się poprzez wykonywanie i doświadczanie w edukacji przedszkolnej z różnymi materiałami w zależności od miesięcy. Dzieci rozwiną swoją świadomość własnej kultury i cech innych kultur, język umożliwi  mu skuteczną komunikację poprzez muzykę, ruch, taniec, malarstwo, myślenie wielowymiarowe i umiejętność rozwiązywania problemów.


STVARAJ S PRIRODOM I U PRIRODI CREATE WITH NATURE AND IN NATURE -  TWÓRZ Z NATURĄ I W NATURZE

     Projekt skierowany jest do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych z całej Europy, którzy kochają sztukę i przyrodę. Jego podstawą jest badanie środowiska, jego zasobów do przetwarzania treści artystycznych i działalności twórczej, a także poznawanie artystów zajmujących się land artem, działań artystycznych (performance i happening), instalacji artystycznych. Uczestnicy projektu będą przetwarzać wybrane przez siebie treści artystyczne w plenerze, korzystając z materiałów oferowanych przez naturę i dzieląc się swoimi doświadczeniami na Twinspace. 




ROK SZKOLNY 2020/2021

 Europejskie Odznaki Jakości 








O projekcie

Zielniki zwane także „suchymi ogrodami” mają długą historię. Dla botaników zielnik jest formą dokumentacji naukowej. Dla dzieci może stać się źródłem wiedzy o tym, co nas otacza i świetnej zabawy. Odpowiednio dobrana zabawa uczy, rozwija wyobraźnię i pobudza kreatywność dzieci. Praca na zielniku zachęci dzieci do poznania rodzimej flory i środowiska naturalnego ich najbliższego otoczenia, a także wzbudzi ciekawość i wrażliwość na piękno przyrody. Uczniowie z różnych części Europy stworzą własne kolekcje, w których zaprezentują rośliny, drzewa i krzewy ze swoich miejsc: parki, lasy, skwery miejskie, ogrody przydomowe i szkolne. Razem stworzymy europejskie zielnik.

 

CELE

- zainteresowanie przyrodą
dzieci,
- zapoznanie dzieci z pojęciem „zielnika” - zapoznanie się z popularnymi ziołami łąk i przydomowych ogrodów oraz ich właściwościami i zastosowaniem,
- zapoznanie dzieci z drzewami rosnącymi w naszym regionie i przypisanie im liści . Znaczenie i właściwości drzew,
- rozwój wyobraźni, zdobywanie nowych doświadczeń w bezpośrednim kontakcie z naturą,
- ćwiczenie umiejętności współpracy w grupie,
- zainteresowanie literaturą przyrodniczą,
- poszerzanie umiejętności językowych,
- rozwijanie mowy i myślenia poprzez pisanie wspólna historia,
- rozwój umiejętności manualnych i plastycznych,
- rozwój kompetencji cyfrowych,
- stworzenie wspólnego e-booka „Little European Herbarium”

 

POSTĘP DZIAŁAŃ

1. Utwórz grupę -
2 września Poszukiwanie roślin w ogrodach i okolicy szkoły, robienie zdjęć -
3 września Poszukiwanie informacji o znalezionych roślinach na stronach internetowych, w albumach i książkach przyrodniczych - Cały projekt
4. Omówienie właściwości i ich zastosowania - W czasie trwania projektu
5. Suszenie roślin -
6 września . Poznanie drzew i krzewów regionu, odnalezienie ich liści, poznanie ich właściwości i zastosowań - październik,
7 listopada . Suszenie liści drzew - październik,
8 listopada . Wymiana informacji, quizy, zagadki - Cały projekt
9. Fotografowanie wysuszonych okazów - Cały projekt
10. Pisanie wspólnej historii - listopad
11. Stwórz album elektroniczny z wykorzystaniem zdjęć i opisów - grudzień, styczeń.

 

SPODZIEWANE REZULTATY

- zdobywanie nowych doświadczeń w bezpośrednim kontakcie z przyrodą,
- potrafi wyjaśnić pojęcie zielnika
- student potrafi rozpoznać i nazwać wybrane zioła oraz ich właściwości,
- student potrafi rozpoznać drzewa i krzewy w bezpośrednim sąsiedztwie oraz przypisać liście do drzew. Zna właściwości i zastosowanie,
- doskonalenie umiejętności ICT uczniów,
- rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji w encyklopediach i Internecie,
- doskonalenie umiejętności manualnych,
- rozwiniesz pewność siebie w kontaktach z innymi dziećmi,
- rozwijanie umiejętności współpracy ,
- rozwijanie informacji na temat specyfiki własnego regionu i szkół partnerskich,
- doskonalenie znajomości języka ojczystego i angielskiego.
- stworzenie e-booka - „Małe europejskie zielnik”
- wspólne pisanie opowiadania.

 

CHANGES IN LIVES

 

O PROJEKCIE

Nowy projekt rozpocznie się we wrześniu. Dotyczy uczniów szkół podstawowych w wieku 7-11 lat. Temat zachęca uczniów do rozmowy o własnym stylu życia i priorytetach. Powrót do podstaw zachowania, manier, etykiety, uprzejmości, uprzejmości, dobroci, ciepła, uśmiechów, śmiechu i miłości w szkołach z twoją chęcią.
Uczyń nasze dzisiejsze dzieci naszą jutrzejszą przyszłością. Naucz ich, jak powinno wyglądać ŻYCIE. Nie będziemy mogli tak po prostu jechać w przyszłość. Będziemy musieli znaleźć drogę do przyszłości ... W rzeczywistości nasz styl życia i technologie po raz kolejny przerosły naszą fizyczną i społeczną infrastrukturę.

CELE

• ćwiczyć przymiotniki i opisywać styl życia
• ćwiczyć używanie porównań i opisywać rutyny
• omawiać / uczyć się popularnych wyrażeń związanych z miejscami
• rozwijać umiejętności czytania i mówienia
- Rozwijanie świadomości ekologicznej w celu zmiany stylu życia na lepsze
- Zdrowe odżywianie i nawyki zdrowotne , aktywność fizyczna, zdrowy tryb życia, aby żyć dłużej i być szczęśliwym
- Kształtowanie dobrych manier w domu i na świecie - podtrzymywanie tradycji świątecznych
- Pomoc innym - nie można być obojętnym wobec innych ludzi, życzliwość (nauka pierwszej pomocy), i opiekę nad zwierzętami - zasady Savoir-vivre, dobre maniery i odpowiednia etykieta zachowana przy stole oraz w miejscach publicznych
- Doskonalenie umiejętności i weryfikacji hipotez, wyciąganie wniosków - co zrobić, aby być lepszym
- Rozwijanie umiejętności przewidywania skutków swojego zachowania

POSTĘP DZIALAŃ

Aktywne uczenie się; edukacja oparta na projektach; edukacja w świecie rzeczywistym; uczenie się poprzez dociekanie; uczenie się w różnych dyscyplinach; a nauczanie umiejętności myślenia, rozumowania i rozwiązywania problemów staje się regułami drogowymi. Przywództwo będzie stawało się coraz bardziej horyzontalne, z naciskiem na słuchanie, zaangażowanie, współpracę, nadawanie sensu i rozwijanie jednoczącego poczucia kierunku. Oczywiście personalizacja edukacji zaczyna się od poznania naszych uczniów i tego, jak możemy ich zaangażować w naukę. Oznacza to, że powinniśmy dobrze rozumieć zdolności, talenty, umiejętności, uzdolnienia, zainteresowania, pochodzenie kulturowe oraz różnorodne czynniki społeczne i ekonomiczne każdego ucznia. W świecie różnorodnych talentów i aspiracji będziemy coraz częściej odkrywać i akceptować, że jeden rozmiar nie jest odpowiedni dla wszystkich. Nasza przyszłość wisi na włosku. STEM (nauka, technologia, inżynieria i matematyka) jest niezwykle ważna. Musimy jednak dążyć do osoby w pełni wykształconej.

 

SPODZIEWANE REZULTATY

Pomóż uczniom rozwijać samoświadomość.
Pomóż uczniom poznać wartości wyznawane przez innych ludzi na całym świecie.
Wspieraj zrozumienie i docenienie wartości innych kultur.
Zapewnij uczniom możliwości komunikowania się z uczniami z innych krajów, którzy są zaangażowani w projekt Cnoty.
Tworzenie dobrych obywateli.
Zwiększanie szans na zatrudnienie.
Pomaganie uczniom w prowadzeniu interesującego życia.
Uwalnianie już istniejącej pomysłowości.
Pobudzanie wyobraźni, kreatywności i pomysłowości.
Tworząc rzeczywiste projekty z widocznymi i pozytywnymi wynikami, możesz zanurzyć swoich uczniów w zdobywaniu umiejętności XXI wieku, jednocześnie rozwijając ich poczucie altruizmu.
Stwórz książkę z historiami i obrazami o tym, jak mogą zmienić świat
Wspólny film z ogólnoświatowymi wiadomościami
Stwórz plakat, jak chcą swojego życia, używając wszystkich języków projektu

 



ROK SZKOLNY 2019/2020


KOLEJNA ODZNAKA E-TWINNING - A(R)TIK GERİ DÖNÜŞTÜR! (RECYCLED NOW!)

Celem projektu było wyjaśnienie znaczenia recyklingu, podnoszenie świadomości na temat odpadów i podnoszenie świadomości dzieci na temat ochrony zasobów naturalnych. Projekt realizowany był w grupie dzieci 4 -letnich. Program został włączony do programu nauczania realizując bloki tematyczne: "Jestem przyjacielem przyrody", " Cieszę się piękną i zdrową Ziemią", " Czy to się jeszcze przyda?", "Co mogę zrobić z tej zużytej plastikowej butelki?". Tworzenie siatki pytań. Po co segregujemy śmieci? Jak segregujemy śmieci? Do jakiego kosza wrzucimy szkło? Do jakiego kosza wrzucimy papier? Do jakiego kosza wrzucimy plastik? Co to jest recykling? Co to są surowce wtórne? Czy wszystkie zużyte rzeczy musimy wyrzucać? Do czego możemy wykorzystać zużyte przedmioty? Czy możemy sami zrobić latającą rakietę? Czy segregując śmieci pomagamy Ziemi? Czy recykling to coś złego, czy dobrego? Podczas realizacji projektu starałam się stosować podejście multidyscyplinarne - Wykorzystanie zużytych materiałów do zrobienia m.im: ozdób choinkowych, choinki z talerzyków papierowych, instrumentów muzycznych, zabawek, gier dydaktycznych, – gromadzenie w sali zrobionych  rzeczy i wykorzystywanie ich przy zajęciach i zabawie. Oglądanie filmów edukacyjnych na temat prawidłowego sposobu segregacji śmieci oraz filmu "Drugie życie Butelki Zosi" Gry edukacyjne online. Realizując projekt starałam się rozwijać u dzieci kompetencje kluczowe takie jak: Porozumiewanie się w języku ojczystym, porozumiewanie się w języku obcym, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne. Ponieważ praca przebiegała w grupie dzieci 4 letnich, komunikacja polegała na oglądaniu i pokazywaniu kolejnych etapów i efektów pracy kolegów z innych krajów. Zostały wysłane zdjęcia i filmy, które opublikowane zostały w dzienniku projektu. Komunikacja miedzy nauczycielami przebiegała poprzez wysyłanie wiadomości na e-mail, poprze Messenger oraz poprzez dziennik projektu. Obowiązki zostały równo podzielone między szkoły partnerów i wszystkich nauczycieli.
1.Przedstawienie uczestników (kraj, miasto, szkoła).
2.Zaprojektowanie logo oraz baneru.
3 Grudzień: Wykonywanie instrumentów muzycznych z materiałów resztkowych. Spotkanie informacyjne dla rodziców na temat recyklingu. Prowadzenie zajęć grupowych w klasie na temat recyklingu.
4. Styczeń: Oglądanie wideo, filmu i animacji na zajęciach związanych z recyklingiem. Przygotowanie gier stołowych, które mogą poprawić uwagę i umiejętności myślenia dzieci, które można wykonać za pomocą materiałów. Korzystanie z narzędzi Web 2.
5. Luty: - Wytwarzanie bomb bombowych, które można mieszać z naturą i wrzucać do natury. Czysta próba gleby zanieczyszczonej w klasie. Robienie zabawek z materiałów resztkowych.
6. Marzec: Przygotowywanie kostiumów i organizowanie pokazów mody z wykorzystaniem materiałów recyklingowych. Sadzenie drzew wraz z rodzinami. Wystawa prac. Dawanie certyfikatów projektowych rodzicom i uczniom.


Nasi uczniowie uczyli się angielskiego, przygotowując gry i zajęcia oraz współpracując. Przygotowali z pomocą nauczyciela gry i zajęcia oraz dzielili się z nimi z innymi szkołami. Produkty końcowy został uzyskany poprzez zrobienie napisu nazwy projektu z liter, które został zrobione z ciał dzieci (każdy z uczestników projektu przedstawiał przypisaną do niego literkę, a następnie wszystko zostało złożone w napis A(R)TIK GERİ DÖNÜŞTÜR! (RECYCLED NOW!) Wszyscy uczestnicy zrobili przydzieloną literę z pomponów z wełny, a następnie każdy  z uczestników wysłał zrobiony produkt do Turcji, gdzie litery zostały złożone  w nazwę projektu. Podsumowując projekt nauczyciele wspólnie zrobili e-booka, który opowiada historyjkę zużytych śmieci. Ilustracje do poszczególnych scen wykonane zostały przez dzieci. Poprzez ten projekt uczniowie mieli możliwość wykonywania różnych działań (zabawki, instrumenty muzyczne, kostiumy i oryginalne działania) przy użyciu materiałów recyklingowych. Projekt rozwinął u dzieci poczucie odpowiedzialności za czystość Ziemi, wytworzy zamiłowanie do przyrody oraz świadomości ekologicznej wśród dzieci. Poprzez udział w projekcie dzieci rozwinęły i poszerzyły doświadczenia językowe, rozwinęły słownictwo, nauczyły się wyrażać myśli i rozumieć sposoby mówienia innych ludzi. Poprzez wzbogacenie języka nastąpiło sprawniejsze wyrażanie własnego zdania, lepsza umiejętność nazywania uczuć i potrzeb. Zdjęcia z realizacji projektu udostępniane były na stronie internetowej przedszkola, dzięki temu wzrosło zainteresowanie pracą przedszkola. Największym sukcesem projektu było zaszczepienie u dzieci świadomości dbania o Ziemię oraz świadomości, że niektóre rzeczy można ponownie wykorzystać, chociażby zrobić zabawkę czy grę.



KOLEJNA ODZNAKA E-TWINNING - PROJEKT EUROPEAN MYSTERIES - EUROPEJSKIE TAJEMNICE


Członkowie projektu: Cypr, Turcja, Austria, Czechy, Polska, Mołdawia, Tunezja, Grecja, Portugalia.

Kilkuletnie dziecko wiedzione wrodzoną ciekawością odkrywania tajemnic świata z zapałem poznaje otoczenie. Robi to zgodnie ze swoimi możliwościami i potrzebami emocjonalnie, wielozmysłowo, w ciągłym ruchu. Służą temu zabawy angażujące dziecięce emocje, wyobraźnię i kreatywność. Aby lepiej wpłynąć na wyobraźnię dzieci i zainteresować projektem do przedszkola zapraszani byli goście – eksperci, w celu uzyskania odpowiedzi na postawione pytania. Co kryje w sobie woda–pracownik sieci wodociągowej. Tajemnice ludzkiego ciała– ratownik medyczny. Tajemnice zachowania zwierząt–Behawiorysta z psami. Organizowanie wystawy prac plastycznych, gromadzenie i wystawianie eksponatów. Stawianie hipotez badawczych – próby odpowiedzi na postawione przez dzieci pytania. Odkrywanie sekretów natury za pomocą mikroskopu. Samodzielne wykonanie z gipsu skamielin, aby lepiej zrozumieć, jak żyły i umarły prehistoryczne stworzenia. Tajemnice przeszłości wspólnie szukaliśmy odpowiedzi z różnych źródeł, dlaczego wyginęły dinozaury? Zrobiliśmy szkielet dinozaura z materiałów nadających się do recyklingu. Dlaczego rośliny rosną? Posianie i obserwacja kiełkujących roślin. Niewyjaśnione tajemnice. Tajemnica pochodzenia ludzkiego  „Większość zagadek związanych z ewolucją człowieka pozostaje nierozwiązana – wykonaliśmy drzewo genealogiczne swoich przodków. Tajemnice egipskich hieroglifów, zapisaliśmy swoje imiona za pomocą umówionych znaków i wymieniliśmy między sobą. Metody słowne: - Tajemnice języka- Dlaczego mówisz tak, jak mówisz? Wykorzystałam alfabet Brajla, wysyłanie wiadomości do szkół partnerskich zapisane 
za pomocą tego alfabetu. Rozszyfrowywanie podanych informacji. Komnata tajemnic słownych - rozwiązywanie zagadek, rebusów. Podróż do tajemniczej krainy bajek i legend, opracowanie i przedstawienie inscenizacji. Punkt kulminacyjny –Tajemnica obrazu, dziecięca interpretacja obrazu „Dziecięce zabawy” Pieter Bruegel. Każdy partner musiał wybrać jeden fragment obrazu i przeprowadzić analizę. Następnie uczniowie opowiedzieli co według nich dzieje się na danym fragmencie. Utworzyliśmy ponownie swoją część i  na koniec wszyscy członkowie dodawali i namalowali swoje historie, aby stworzyć wspólną historię i przerobić oryginalny obraz.






Miło jest nam poinformować, że nasze projekty: „THE WORLD OF CHILDREN'S DREAMS” oraz „LEARNING WITH STEM” realizowane w minionym roku, zostały wyróżnione przez Krajowe Biura eTwinning. Krajowa Odznaka Jakości przyznawana jest przez Krajowe Biuro eTwinning nauczycielom, których praca w ramach partnerstwa uznawana jest za wyróżniającą.

Nasze projekty po spełnieniu wymogów formalnych, zostały ocenione pod kątem innowacyjności pedagogicznej i kreatywności, integracji z programem nauczania, komunikacji i wymiany informacji pomiędzy placówkami partnerskimi, współpracy pomiędzy placówkami partnerskimi, wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych, trwałości i możliwość ponownego wykorzystania.

Celem przyznawania Krajowej Odznaki Jakości jest: wyróżnienie nauczycieli i placówek, których działania w ramach eTwinningu reprezentują wysoki poziom. Dla nauczycieli jest to uznanie ich pracy, dla dzieci i rodziców to większa motywacja do prowadzenia zaplanowanych działań, a dla przedszkola – publiczne potwierdzenie zaangażowania i dążenia do jakości oraz otwartość na współpracę europejską.

Przyznane Odznaki Jakości mają postać elektronicznego certyfikatu:

CELEBRATING CHRISTMAS AT SCHOOL  - ŚWIĘTUJEMY BOŻE NARODZENIE W SZKOLE

W tym projekcie dzieci różnych narodowości dzielą się, jak świętują Boże Narodzenie w swojej placówce, pokazując np., Jak ozdabiają sale,  lub jak przygotowują recital piosenki, dialogi, wystawy.




WHAT DO YOU WANT TO BE?  

( Turcja, Polska, Włochy, Bułgaria)


O PROJEKCIE:


Kim chcesz być? Nasz projekt miał na celu naukę o zawodach, miejsc i działań związanych z pracą. Chcieliśmy, także aby nasi uczniowie lepiej poznali język angielski, przygotowując gry i zajęcia oraz współpracując ze sobą. Nasz projekt miał na celu zapoznanie dzieci z zawodami, miejscami i działaniami związanymi z pracą w różnych krajach Europy.  Przygotowywali z pomocą nauczyciela gry i zajęcia oraz dzielili się nimi z innymi szkołami. Poprawili także pewność siebie dzięki możliwości prezentowania swoich działań. Poznali proste programy edukacyjne dostępne w sieci związane z pracą dostosowane do wieku i możliwości dziecka.

Projekt otrzymał Odznakę Jakości Krajowego Biura eTwinning 

Potwierdzeniem  jest certyfikat dla nauczyciela i każdego ucznia biorącego udział w projekcie

Odznaka Jakości przyznawana jest najciekawszym projektom, które prezentują wysoki poziom w kwestii innowacyjności i kreatywności, a także w interesujący sposób korzystają z technologii TIK i swoje działania opierają na współpracy i wspólnych efektach wszystkich zaangażowanych partnerów.
Podczas przyznawania Krajowych Odznak Jakości brane są pod uwagę podstawowe wymagania, które muszą być spełnione:
1. Projekt powinien być zakończony lub być w ostatniej fazie jego realizacji.
2. Aplikujący nauczyciel w znacznym stopniu przyczynił się do realizacji projektu i jest to widoczne w wypracowanych materiałach.
3. Projekt powinien mieć plan i sprecyzowane cele.
4. Rezultaty projektu muszą być widoczne.
Projekt, który spełni wszystkie powyższe wymagania zostaje poddany ocenie pod kątem następujących sześciu kryteriów merytorycznych:

1. Innowacja pedagogiczna i kreatywność
2. Integracja z programem nauczania
3. Komunikacja i wymiana informacji pomiędzy szkołami partnerskimi
4. Współpraca pomiędzy szkołami partnerskimi
5. Wykorzystanie technologii           

6. Rezultaty, wpływ i dokumentacja






I LEARN BY DOING, BY LIVING - UCZĘ SIĘ PRZEZ DZIAŁANIE, PRZEZ ŻYCIE

O PROJEKCIE
Planujemy organizować warsztaty projektowania i umiejętności w naszych placowkach. Chcemy umożliwić dzieciom naukę poprzez działanie, przekształcenie tego, czego się nauczyli, w umiejętności życiowe.

CELE
  • poprawa uczenia się poprzez działanie i doświadczenie;
  • nauczanie projektowania;
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia na podstawie umiejętności XXI wieku;
  • rozwijanie umiejętności, takich jak przedsiębiorczość, produktywność i odpowiedzialność na podstawie umiejętności życiowych;
  • rozwijanie ducha zespołu i świadomości wzięcia odpowiedzialności;
  • uczenie się poprzez działanie;
  • świadomość produktów, które mają być projektowane przy użyciu materiałów pochodzących z recyklingu;
  • rozwijanie kreatywność i umiejętności manualnych;
  • zapewnienie poczucia sukcesu.

POSTĘP DZIAŁAŃ
Październik: Nauczyciele biorący udział w projekcie zaprezentują się, swoje szkoły i uczniowie biorący udział w projekcie.

Listopad: Logo projektu i plakat zostaną zbudowane w klasie za pomocą narzędzi Web2.

Grudzień: Nauczyciel w projekcie przeprowadzi naukę o Krigami z materiałem, którego pragnie.

Styczeń: Każdy nauczyciel wykona inne ozdoby z materiałów odpadowych, które ustalił ze swoimi uczniami.

Luty: zostaną wykonane ćwiczenia „Qiling” w celu poprawy mięśni dłoni uczniów.

Marzec: Mozaika zostanie wykonana przy użyciu materiału określonego przez nauczycieli.

Kwiecień: Studia origami zostaną wykonane.

Maj: Uczniowie z materiałów odpadowych będą mogli badać i projektować instrument muzyczny. Prosta piosenka zostanie połączona z instrumentami muzycznymi

SPODZIEWANE REZULTATY
  • wiedza zostanie przekształcona w umiejętności życiowe;
  • uczestnicy otrzymają możliwość tworzenia kreatywnych środowisk edukacyjnych, w których będą mogli wyrazić siebie twórczo;
  • dzieci przejdą do programu nauczania, który kładzie nacisk na produkcję, tworzenie, interakcję i pogłębianie od podejścia edukacyjnego, takiego jak rozwiązywanie pytań i wyrażanie tematu.







O projekcie
Podczas trwania projektu uczniowie będą dzielić się swoimi świątecznymi zwyczajami i tradycjami, poznają zwyczaje świąt Bożego Narodzenia partnerów projektu. Uczestnicy będą wymieniać się przepisami, pokazywać przygotowania do świąt, a także wysyłać kartki świąteczne.

Cele projektu
- zachęcanie uczniów do używania języka angielskiego jako narzędzia komunikacji,
- dawanie dzieciom możliwości dzielenia się świątecznymi tradycjami ze światem,
- utrwalanie pozytywnych postaw w stosunku do innych, takich jak tolerancja, przyjaźń, harmonia, poszanowanie relacji z dziećmi z innych krajów.

Postęp działań
1-10 listopada - poznawanie się - uczniowie przygotują film/prezentacje o swoim kraju, szkole, uczniach;
10-15 listopada - dzielenie się tradycyjnymi świątecznymi przepisami;
15–30 listopada - wysyłanie kartek świątecznych - uczniowie wykonają własne kartki świąteczne i wyślą je do co najmniej jednej szkoły partnerskiej;
1-10 grudnia - kolędy - każda szkoła przygotuje film, w którym zaśpiewa tradycyjną kolędę w swoim ojczystym języku.

Spodziewane rezultaty
- filmy, zdjęcia i prezentacje o tradycjach świątecznych,
- postęp w komunikacji z uczniami z różnych krajów europejskich,
- nieformalna metoda poznawania świata.






BİRLİKTE DAHA MUTLUYUZ!  -  RAZEM SZCZĘŚLIWI

Dla dzieci – poprzez działania dzieci wymienią doświadczenia i informacje o innych krajach. Będą mogły doświadczyć różnych sytuacji oraz w pełni rozwijać swoją osobowość. dostrzeżenia różnic oraz przyczynią się do poszanowanie odmienności kulturowej innych. Poszerzenie wiedzy o wybranych krajach,  będą brać udział w ciekawych zajęciach,  imprezach takich jak quizy, biesiady, plenery plastyczne, możliwość degustacji  tradycyjnych produktów różnych państw, ukształtują postawę własnej tożsamości jako fundament tworzenia postaw otwartych na różnych ludzi, kultury i ich zrozumienia. Uczniowie i dzieci poznają charakterystyczne zabytki i atrakcje turystyczne rejonów, poznają niektóre zabytki państw europejskich i atrakcje turystyczne współpracujących państw, dostrzegą charakterystyczny wygląd zabytków i ich piękno. Poznają kuchnie innych narodów, wykonają charakterystyczne potrawy przedstawionego państwa. Pokonają także bariery językowe oraz poznają zwroty w innych językach.
Dla przedszkola – poszerzenie oferty edukacyjnej, wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom rodziców, uatrakcyjnienie zajęć.

Grupą docelową projektu są dzieci uczęszczające do placówek przedszkolnych w wieku 4-6 lat. Projekt obejmuje badania integracyjne w edukacji. Celem projektu jest zagwarantowanie, że każde dziecko, zwłaszcza różne dzieci rozwijające się, będzie miało inny styl uczenia się i uczy się razem w zintegrowanym środowisku. Jednym z celów projektu jest opracowanie odpowiednich materiałów i gier w tych środowiskach edukacyjnych, a także starania, aby dzieci szanowały i akceptowały różnice. Projekt obejmuje 3 miesiące pracy. Realizacja projektu rozpocznie się 15 października 2019 r., a zakończy 15 stycznia 2019





CHRISTMAS CARDS EXCHANGE  - WYMIANA KARTEK ŚWIĄTECZNYCH
O projekcie
1. Uczniowie robią kartki świąteczne. Mogą używać różnych technik, na przykład rysować, malować, wycinać i kleić, haftować, robić zdjęcia scenerii zimowej i wykorzystywać je jako kartki świąteczne
2. Piszą pozdrowienia na kartach i wysyłają je do każdej współpracującej szkoły / przedszkola.
 3. Dodatkowo - jeśli uczniowie są kreatywni i chętni, mogą również zrobić krótki komiks związany z tematem świąt Bożego Narodzenia (na przykład zabawna przygoda Świętego Mikołaja, Boże Narodzenie w mojej rodzinie ... i tak dalej) i wysłać go z kartami do współpracujących szkół lub po prostu zeskanuj go i opublikuj na blogu TwinSpace.
4. Każdy partner wyświetla karty, które otrzymał od innych współpracujących szkół, robi zdjęcia z wyświetlacza i przedstawia je na Twinspace.
Cele
Głównym celem projektu jest dzielenie się radością Bożego Narodzenia z uczniami z innych krajów. Uczniowie będą musieli użyć dużej wyobraźni i różnych umiejętności, aby tworzyć kartki świąteczne i pisać pozdrowienia. Będą ćwiczyć rzemiosło i pisać w swoim ojczystym lub obcym języku. Angażując się w projekt, będą mieli okazję odkryć swoją artystyczną stronę.


O projekcie
Celem naszego projektu jest wyjaśnienie znaczenia recyklingu, podnoszenie świadomości na temat odpadów i podnoszenie świadomości dzieci na temat ochrony zasobów naturalnych. W naszym projekcie uczniowie będą mieli teraz możliwość wykonywania różnych działań (zabawki, instrumenty muzyczne, kostiumy i oryginalne dzieła) przy użyciu materiałów. Nasz projekt odbędzie się w dniach 15 grudnia 2019 r. - 15 marca 2020 r.

Cele
Edukować osoby, które rozwinęły świadomość ekologiczną, aby uczynić miłość do natury trwałą w każdym okresie życia jednostki, rozwijać kreatywne perspektywy, aby wszystkie użyte materiały były wielokrotnego użytku, aby wspierać równowagę ekologiczną. Aby przyczynić się do zwiększenia produktywności uczniów, zapewniając im odpowiedni czas ze swoimi rodzinami. Podnoszenie świadomości na temat recyklingu poprzez włączenie rodziców w proces edukacji.

Postęp działań
• Wykonywanie instrumentów muzycznych z resztkowych materiałów
• Oglądanie wideo, filmu i animacji podczas zajęć związanych z recyklingiem
• Przygotowanie gier planszowych, które mogą poprawić uwagę dzieci i umiejętności myślenia za pomocą materiałów
• Wytwarzanie bomb bombowych, które można mieszać z naturą i wrzucać do natury
• Przygotowywanie kostiumów i organizowanie pokazów mody z wykorzystaniem materiałów recyklingowych zaprojektowanych z ich rodzinami.

Spodziewane wyniki
Rośnie świadomość ochrony zasobów naturalnych. Dzieci są zachęcane do uczestnictwa w zajęciach i podejmowaniu decyzji na wszystkich etapach. Rozwija uwagę i umiejętności myślenia. Zapobiega się nawykom konsumpcyjnym u dzieci oraz zmianom rodzinnym i wyłudzeniom. Rozwija się zdolność do tworzenia artystycznych i oryginalnych produktów. Rozwija poczucie odpowiedzialności i może prowadzić prezentacje na temat produktu uzyskanego przed społeczeństwem.




MUTLU ÇOCUKLAR ATÖLYESI 2 / HAPPY CHILDREN'S WORKSHOP 2 – WARSZTATY SZCZĘŚLIWYCH DZIECI 2

Cele
- Aby uczynić naukę bardziej efektywną poprzez udział rodziny.
- Podnoszenie świadomości rodziców w zakresie rozwoju dzieci i wspieranie ich dzieci poprzez uznanie ich zainteresowań i umiejętności w tym kierunku.
- Zapewnienie świadomości ich własnych ról w edukacji dzieci rodzin w celu zapewnienia, że ​​dzieci wykazują bardziej pozytywne postawy i zachowania.
- Zapewnienie uczęszczania dzieci do szkół wyższych.
- Aby upewnić się, że są bardziej pewni siebie i gotowi do edukacji na poziomie podstawowym.
- Aby upewnić się, że dzieci wybierają pozytywne postawy i motywację do szkoły.
- Dopilnowanie, aby dzieci wykazywały bardziej efektywne, wysokie umiejętności językowe w stosunku do rodziców i środowiska.
- Zapewnienie rodzicom zdrowego komunikowania się z dziećmi w celu zapewnienia im niezależności jako jednostki.
Postęp działań
1. We wrześniu nasz partner projektu wraz ze szkołami naszego logo projektu, planuje comiesięczne wspólne uczestnictwo w rodzinie.
2. Aby upewnić się, że rodzice prezentują dzieciom indywidualne warsztaty i kończą je z dziećmi od października do maja.
3.Warsztaty są dzielone z dziećmi w naszych szkołach w okresie edukacyjnym, aby stworzyć bogactwo uczenia się.
4. Aby ukończyć warsztaty i comiesięczne wspólne e-booki z partnerami projektu.
5. Zwiększenie świadomości na temat współpracy między szkołą a rodziną w odniesieniu do dzieci, rodziców i społeczności poprzez wzbogacenie prac o plakat, stronę internetową i inne narzędzia Web2.
6. Aby zorganizować wystawę prac projektowych w czerwcu.

Spodziewane wyniki
- Praca zostanie przesłana do szkoły każdego partnera przez Twinspace, a dzieci zdobędą doświadczenie, widząc pracę swoich przyjaciół z różnych szkół prowadzących ten sam projekt.
- Przyczynimy się do edukacji, prezentując doświadczenia innych szkół za pośrednictwem eba.
- Ten projekt zapewni lepszą jakość, lojalną współpracę szkoła - rodzina, a to podniesie jakość edukacji.
- Jakość czasu, jaki dzieci spędzają z rodzicami, wpłynie na ich sukces i udział w edukacji.
- Ten projekt poprawi komunikację między domem a szkołą i stanie się ciągłością.
- Udział rodziny w procesie edukacji zapewni wzbogacenie edukacji.



                                     



ONE SONG FOR EACH MONTH - JEDNA PIEŚNA NA KAŻDY MIESIĄC



O PROJEKCIE
Piosenki są bardzo dobrym narzędziem do osiągnięcia ważnych celów w procesie nauki angielskiego. Dzięki piosenkom dzieci poznają festiwale, historię, muzykę i oczywiście język angielski.

CELE
  • Poprawa wymowy;
  • Zdobycie wiedzy na temat różnych gwiazd popu i rocka oraz ich konsekwencji w kulturze światowej;
  • Rozwijanie umiejętności muzycznych;
  • Wymiana doświadczeń między różnymi szkołami;
  • Poznanie festiwali w języku angielskim.

POSTĘP DZIAŁAŃ
Każdego miesiąca będziemy pracować z jedną ważną piosenką w historii muzyki.
Każda grupa uczniów uczy się piosenki miesiąca, a następnie wykonuje ją i nagrywa, aby pokazać pozostałym członkom.
W ciągu jednego miesiąca każda klasa zaproponuje jedną ważną lub popularną piosenkę ze swojego kraju wraz z tekstem, a inna grupa studentów z innego kraju wykona piosenkę w tym języku.
W czerwcu każda szkoła wykona utwór wybrany przez inną szkołę.

SPODZIEWANE WYNIKI

Uczniowie uczą się analizować teksty piosenek, pisać własne teksty, studiować część kultury brytyjskiej, korzystać z nowych technologii do tworzenia własnego projektu grupowego. Będą badać różne style muzyczne. Mogą sprawdzić, w jaki sposób piosenka z ich kraju jest śpiewana w innych językach. Będziemy pracować i uczyć się o angielskich festiwalach. 




THE FOUR SEASONS - CZTERY PORY ROKU

O PROJEKCIE
Projekt dotyczy czterech pór roku w roku: wiosny, lata, jesieni i zimy oraz wszystkich elementów, które charakteryzują i które dzieci przekładają na działania szkoły: wakacje, pogoda, cechy charakterystyczne, zmiany natury, działania ludzi, itp.

CELE
Dzieci będą mogły:
- dzielić się różnymi aspektami pór roku w kraju, w którym mieszkają;
- rozwijać empatię wobec natury i jej piękna w różnych porach roku;
- tworzyć charakterystyczne produkty na 4 pory roku;
- dzielić się z innymi dziećmi swoją wizją natury, kreatywnością, wyobraźnią.

POSTĘP DZIAŁAŃ
Projekt rozpocznie się w październiku. W tym miesiącu będziemy się poznawać.
Projekt podzielony jest na cztery etapy, odpowiadające czterem porom roku, a więc:
- jesień w listopadzie;
- Zima w grudniu, styczniu i lutym;
- Wiosna w marcu, kwietniu i maju;
- Lato w Juinie, kiedy projekt się kończy.
Partnerzy będą wykonywać różne działania w różnych porach roku i będą wysyłać zdjęcia z otrzymanym produktem.

SPODZIEWANE WYNIKI
Projekt zostanie sfinalizowany wraz z realizacją portfolio ze zdjęciami przesłanymi przez partnerów.









ROK SZKOLNY 2018/2019



I LOVE MY COUNTRY

O PROJEKCIE
Projekt ma służyć pomocą nauczycielom przedszkoli i szkół w przygotowaniu wychowanków do otworzenia dziecięcych serc i umysłów na historię kraj ojczystego i  innych krajów oraz ludzi w nich żyjących. Ważną rolę odgrywać będzie przybliżenie symboli narodowych różnych krajów oraz rozwijanie zainteresowań historią i kultura innych krajów. Poznanie tematów dotyczących Europy ma dostarczyć interesujących, pożytecznych wiadomości i umiejętności oraz pięknych przeżyć naszym uczniom.

CELE:
  • Dostarczenie dzieciom możliwości doskonałej zabawy, rozwijanie zdolności i zainteresowań obyczajami, historią i tradycją swojego kraju oraz innych krajów europejskich.
  • Inspirowanie i wyzwalanie potrzeby twórczej ekspresji dzieci w wyrażaniu swoich przeżyć w odniesieniu do poznanych twórców literatury, muzyki, sztuki.
  • Kształtowanie poznawczego i emocjonalnego stosunku dziecka do innych krajów.
  • Wzbogacanie wiadomości, słownictwa, doświadczeń w zakresie edukacji europejskiej.
  • Kształtowanie poczucia więzi z otoczeniem społecznym i przyrodniczym poprzez poznawanie kultury, poznawanie zwyczajów, tradycji oraz historii i przyrody w zakresie dostępnym najmłodszym.

POSTĘP DZIAŁAŃ:
Projekt realizowany będzie roku od listopada 2018 do maja 2019 roku. Dzieci będą aktywnie uczestniczyć w zajęciach o tematyce patriotycznej. Przedszkola i szkoły będące partnerami w projekcie będą prezentować swój kraj, swoje symbole narodowe, tradycje, charakterystyczne  elementy regionów  (np. tańce, stroje ludowe, piosenki,  potrawy), sławnych ludzi,  zabawy. Będzie także prezentował rejony i przyrodę swojego kraju np. podczas spaceru lub wycieczek. Prezentacja (zdjęcia, filmy)  będzie informacją dla uczniów i dzieci o innych krajach – będą poznawać historię  i tradycje innych krajów oraz poznawać i doskonalić język obcy. 

SPODZIEWANE REZULTATY:
Poprzez działania dzieci wymienią doświadczenia i informacje o innych krajach. Będą mogły doświadczyć różnych sytuacji  oraz w pełni rozwijać swoją osobowość. Ukształtują postawę własnej tożsamości jako fundament tworzenia postaw otwartych na różnych ludzi, kultury i ich zrozumienia. Działania przyczynią się do poznawanie tradycji, obyczajów i kultury innych krajów europejskich, dostrzeżenia różnic oraz przyczynią się do poszanowanie odmienności kulturowej innych.  Uczniowie i dzieci  poznają charakterystyczne zabytki i atrakcje turystyczne rejonów, poznają niektóre zabytki państw europejskich i atrakcje turystyczne współpracujących państw,  dostrzegą charakterystyczny wygląd zabytków i ich piękno. Poznają kuchnie innych narodów, wykonają charakterystyczne potrawy przedstawionego państwa. Pokonają także bariery językowe oraz poznają zwroty w innych językach.







THE WORLD OF CHILDREN'S DREAMS


Cele projektu:
  • Zapoznanie się z tradycjami i literaturą różnych krajów;
  • Zapoznanie się z nowymi narzędziami informatycznymi;
  • Rozwijanie umiejętności czytania, pisania, słuchania i mówienia;
  • Rozwój współpracy w procesie uczenia się i nauczania;
  • Motywowanie do współpracować ze sobą;
  • Tworzenie myślenia krytycznego i logicznego.

MATERYALİM (AMACIMIZ; ÖĞRETMENLER OLARAK BIRBIRIMIZE YARDIMCI OLMAK, KALICI ÖĞRENME IÇ DA DAHA ÇOK 3 BOYUTLU MATERYALLER GELIŞTIRMEK)


O PROJEKCIE:

Czy chciałbyś, aby nasi uczniowie byli bardziej aktywni w procesie nauczania, rozwijali i dzielili się MATERIAŁAMI oraz aby byli bardziej przydatni dla siebie nawzajem i dla naszych uczniów w celu realizacji stałego uczenia się?
MATERIAŁY - naszym celem jest pomaganie sobie nawzajem jako nauczycielom, opracowanie bardziej trójwymiarowych materiałów.
UWAGA: Można również tworzyć i opracowywać nieswoiste materiały. Naszym celem jest zapewnienie stałego uczenia się, nie musi być po prostu oryginalne.

CELE
  • Opracowywanie materiałów;
  • Rozwijanie myślenia i zainteresowań;
  • Zaangażowanie ucznia;
  • Zwiększenie komunikacji nauczycieli;
  • Tworzenie wspólnego materiału;
  • Aby umożliwić naszym uczniom tworzenie własnych materiałów.





MUSISZ SIĘ TROCHĘ POŚMIAĆ  


O PROJEKCIE
My, nauczyciele; spędzamy większość dnia z naszymi uczniami i spotykamy wiele absurdalnych wydarzeń. Postanowiliśmy zrobić ten projekt, aby zwiększyć komunikację między uczniami, a także  bawić z uczniami, dzieląc się zabawnymi słowami i zachowaniami, które wymyślają uczniowie. 





WYNALAZCA OD MATEK PO DZIECI

O PROJEKCIE
Dzieci w wieku przedszkolnym są bardzo otwarte na naukę, ciekawość, dociekliwość i nowe informacje. Jednym z najważniejszych działań wspierających rozwój dzieci w tym kierunku jest "Nauka i działania na rzecz przyrody". Celem tych działań jest poprawa umiejętności komunikacji werbalnej, samodzielnego myślenia i umiejętności interpretacyjnych dzieci oraz większa wrażliwość na środowisko. Bardzo ważne jest przygotowanie środowiska edukacyjnego, w którym przedszkolaki mogą badać, znajdować związki przyczynowo-skutkowe i przewidywać. Z tego powodu należy zapewnić odpowiednie zajęcia naukowe i przyrodnicze w celu ich rozwoju i powinny one być informowane o swoim otoczeniu poprzez naukę i życie.

CELE
·         Uczenie się przez eksperymentowanie;
·         Rozwijanie zdolności obserwacji i eksperymentów;
·         Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów;
·         Rozwianie motywacji i ciekawości  do poszukiwania odpowiedzi na pytania;
·         Zwiększenie wydajności szkoły dla dzieci
·         Rozwijanie zainteresowań dzieci. 






ROK SZKOLNY 207/2019





HOW DO YOU CELEBRATE CARNIVAL - SHROVE TUESDAY?




O PROJEKCIE
A project to explore the different traditions to celebrate Carnival on Shrove Tuesday, before the start of Lent. Sharing art work and photos, maybe with some written explanations. What foods, activities, costumes...
Projekt eksploracji różnych tradycji karnawałowych, zwyczajów przed rozpoczęciem Wielkiego Postu. Dzielenie się dziełami sztuki i zdjęciami, może z kilkoma pisemnymi wyjaśnieniami. Jakie pokarmy, zajęcia, kostiumy ...

CELE
Pupils will present the traditional carnival celebrations of their country. Share through photos and presentations with other schools in different countries.Pupils will have the opprtunity to explore traditions from other countries.
Uczniowie zaprezentują tradycyjne karnawałowe obchody swojego kraju. Udostępnij zdjęcia i prezentacje w innych szkołach w różnych krajach. Uczniowie będą mieli okazję poznać tradycje z innych krajów.

POSTĘP DZIAŁAŃ
Each school will represent their traditions as art work and maybe a written explanation. It would be great if each school could share photos of their celebrations. The work will be shared on the Partner Forum. As Carnival is the 13 February this year the aim end could be to share your schools artwork and photos of your celebration by the end of the following week - 23rd February.
Każda szkoła będzie reprezentować ich tradycje jako dzieło sztuki i może podać pisemne wyjaśnienie. Byłoby wspaniale, gdyby każda szkoła mogła udostępniać zdjęcia z ich uroczystości. Prace zostaną udostępnione na Forum partnerów. Ponieważ karnawał trwa do 13 lutego w tym roku, celem końcowym może być udostępnienie twoich prac szkolnych i zdjęć z uroczystości do końca następnego tygodnia – 23lutego.

SPODZIEWANE REZULTATY
By the end of the project I hope that the children have had the opportunity to explore the traditions of their own country and learnt a little of the history behind them Also that pupils have learnt something new about how different countries celebrate the same festival.
Pod koniec projektu mam nadzieję, że dzieci miały okazję poznać tradycje własnego kraju i nauczyły się trochę historii. Również uczniowie dowiedzieli się czegoś nowego o tym, jak różne kraje obchodzą ten sam festiwal.



COLOURS AND SHAPES




O PROJEKCIE
We would like to see how other kindergarten create activities to teach colours and shapes to the children and share ideas, videos, games and crafts done in class so that we can learn from each other.
Chcielibyśmy zobaczyć, jak inne przedszkola tworzą zajęcia, aby uczyć dzieci kolorów i kształtów oraz dzielić się pomysłami, filmami wideo, grami i rzemiosłem wykonanymi w klasie, abyśmy mogli uczyć się od siebie nawzajem.

CELE
Kids will learn to identify shapes, colours and their names through hands on activities and different medias.
Dzieci nauczą się rozpoznawać kształty, kolory i ich nazwy poprzez ręce na zajęciach i różnych mediach.

SPODZIEWANE REZULTATY
We will share materials done be the children on the project twinspace by using videos, powerpoints etc.
Podzielimy się materiałami wykonanymi przez dzieci z projektu TwinSpace, używając filmów, powerpointów itp.

POSTĘP DZIAŁAŃ
We will post and share the kids work and how things are done so that we can learn from each other. every day we will do activities and listen to songs related to colours and shapes. Children will be an active part of this project as they will learn through play and other medias.
Będziemy publikować i dzielić się pracą dzieci i jak to się robi, abyśmy mogli uczyć się od siebie nawzajem. Codziennie będziemy robić zajęcia i słuchać piosenek związanych z kolorami i kształtami. Dzieci będą aktywnie uczestniczyć w tym projekcie, ponieważ będą się uczyć poprzez zabawę i inne media.






O PROJEKCIE
For this project partners would be sharing the love through the Project Journal to celebrate St.Valentine's day with lots of LOVE from a classroom point of view. Partners will choose their own ways to showcase LOVE , through writings, drawings, language, cards, play, games, videos, drama etc etc.
W tym projekcie partnerzy będą dzielić się miłością poprzez Dziennik projektu, aby świętować dzień św. Walenty z mnóstwem MIŁOŚCI z punktu widzenia klasy. Partnerzy będą wybierać własne sposoby prezentowania MIŁOŚCI poprzez pisma, rysunki, język, karty, gry, gry, filmy, dramaty itp.

CELE
This short project is aimed to fill the Project Journal with lots of LOVE to over rule the hate and conflicts our world is surrounded in. Love is UNIVERSAL and it has NO BOUNDARIES.
Ten krótki projekt ma na celu wypełnienie Dziennika Projektu mnóstwem MIŁOŚCI, aby rządzić nienawiścią i konfliktami, w których nasz świat jest otoczony. Miłość jest UNIWERSALNA i NIE MA ŻĄDOLNOŚCI.

POSTĘP DZIAŁAŃ
For this project students would be working with their teachers respectively who would be preparing sufficient lessons according to the topic. Projects would be then displayed on the Project Journal to have a diary filled with items to shared across different countries.
W przypadku tego projektu uczniowie pracowaliby odpowiednio z nauczycielami, którzy przygotowywali odpowiednie lekcje zgodnie z tematem. Projekty będą następnie wyświetlane w Dzienniku projektu, aby mieć dziennik wypełniony przedmiotami do współdzielenia w różnych krajach.

SPODZIEWANE REZULTATY
Students would learn that LOVE is celebrated in different countries as well and that although there is negativity around the current world we live in, LOVE dominates when everyone unites together.
Uczniowie dowiedzieliby się, że MIŁOŚĆ jest obchodzona również w różnych krajach i że chociaż istnieje negatywny wpływ na obecny świat, w którym żyjemy, LOVE dominuje, gdy wszyscy jednoczą się razem.




HAND-MADE EASTER CARDS




O PROJEKCIE
The project consist in Easter cards exchange. Every school makes some cards, than send them to another partner and write "Happy Easter" in original language.

Projekt polega na wymianie kart wielkanocnych. Każda szkoła tworzy karty, a następnie wysyła je do innego partnera i pisze "Happy Easter" w oryginalnym języku.



DEDEM VE BEN





ABOUT THE PROJECT
In our project, it aims to introduce and familiarize with our culture through photos, to strengthen the ties between generations, to increase loyalty of students in their cultures by providing more permanent knowledge of their cultures and contributing to the transmission of a generation between them.
Culture as a living system depends on many factors. It is obvious that cultures, in other words the way of life, depend on many things, such as economics, technology, geography, philosophy of the era. Photographs, as witnesses of time, reflect the facts of cultures since they were made.
Culture is perceived by students as a magazine that has no relation to the past and is consumed. The aim of this project is to familiarize school students with cultures to protect cultural elements quickly consumed by rapidly changing technological factors, establishing ties with the past. The aim of our project is to strengthen the ties between generations, thanks to which students can achieve a more permanent culture, to increase their involvement in culture, whose aim is to contribute to the transfer between the culture of generations.
Culture is based on many factors as a living system. Cultural life, or culture, period of economics, technology, geography, philosophy, such as many factors, are interrelated. As witnesses of time, photographs reflect the cultural elements of the period in which they were drawn.
Culture is perceived and consumed periodically before young people from modern times are associated with the past. In this project for high school students to get familiar with the cultures of our time quickly consumed rapidly changing technological factors with elements of culture, it is to be completed to establish connections from the past.

Young people who, thanks to the photographs, realize their folklore cultures, develop in the direction of folklore.

O PROJEKCIE
W naszym projekcie ma on na celu wprowadzenie i zapoznanie się z naszą kulturą poprzez zdjęcia, wzmocnienie więzi między pokoleniami, zwiększenie lojalności uczniów w ich kulturach poprzez dostarczanie bardziej stałej wiedzy o ich kulturach i przyczynianie się do przekazywania między nimi pokolenia.
Kultura, jako żywy system, zależy od wielu czynników. Jest oczywiste, że Kultury, innymi słowy sposób życia, zależą od wielu rzeczy, takich jak ekonomia, technologia, geografia, filozofia epoki. Fotografie, jako świadkowie czasu, odzwierciedlają fakty kultur od czasu ich wykonania.
Kultura jest postrzegana przez uczniów jako czasopismo, które nie ma żadnego związku z przeszłością i jest konsumowane. Celem tego projektu jest zapoznanie uczniów szkół  z kulturami, aby chronić elementy kulturowe szybko zużywane przez szybko zmieniające się czynniki technologiczne, ustanawiając związki z przeszłością. Celem naszego projektu jest wzmocnienie więzi między pokoleniami, dzięki czemu studenci mogą osiągnąć trwalsze o kulturach, aby zwiększyć zaangażowanie do kultury, której celem jest przyczynianie się do transferu między kulturą pokoleń.
Kultura opiera się na wielu czynnikach jako na żyjącym systemie. Życie kulturalne, czyli kultura, okres ekonomii, technologia, geografia, filozofia, takie jak wiele czynników, są ze sobą powiązane. Jako świadkowie czasu, fotografie odzwierciedlają kulturowe elementy okresu, w którym zostały narysowane.
Kultura jest postrzegana i spożywana okresowo, zanim młodzi ludzie z czasów współczesnych są związani z przeszłością. W tym projekcie dla uczniów szkół średnich, aby zapoznać się z kulturami naszych czasów szybko zużywane szybko zmieniających się czynników technologicznych z elementami kultury, to ma być zakończony do ustanowienia połączenia z przeszłości.
Młodzi ludzie, którzy dzięki zdjęciom uświadamiają sobie swoje folklorystyczne kultury, rozwijają się w kierunku folklorystycznym.





Osterkarten an und von verschiedenen europäischen Ländern (Kinder im Alter von 4 bis 12]


O PROJEKCIE
Ziel: andere europäische Länder, deren Sprache kennen lernen und auch hören; Ostergrüße an andere in der Muttersprache vermitteln;
Ostergrußkarten im Format A4, von den Kindern am PC oder per Hand erstellt;
Zusätzlich Videogrußbotschaft (kurz), um die Sprache auch zu hören;
Stichtag 15. März 2018 - Versenden der Grußbotschaften und Videos an Partnerschulen per Email (so viele wie möglich);
Alter der teilnehmenden Schüler: kann von 4 bis 12 sein

Cel: inne kraje europejskie, nauka i słuchanie ich języka; Przekazywanie wielkanocnych pozdrowień w języku ojczystym;
Wielkanocne kartki z życzeniami w formacie A4, stworzone przez dzieci na PC lub ręcznie;
Dodatkowo komunikat powitania wideo (krótki), aby usłyszeć również język;
Termin 15 marca 2018 r. - Wysyłanie wiadomości i filmów z pozdrowieniami do szkół partnerskich pocztą elektroniczną (w miarę możliwości);
Wiek uczestniczących uczniów: może wynosić od 4 do 12

CELE
·         Kennenlernen und Hören anderer europäischer Sprachen;
·         Verschiedene Schriftbilder vergleichen;
·     Eigenes Verfassen und Gestalten einer Ostergrußkarte (Förderung der eigenen Kreativität); Eigene Ideen (Projekt) in Wirklichkeit umsetzen.

·         Poznawanie i słuchanie innych języków europejskich;
·         Porównywanie różnych krojów pisma;
·         Pisanie i projektowanie wielkanocnych kartek okolicznościowych (promowanie własnej kreatywności);
·         Realizacja swoich pomysłów w rzeczywistości

POSTĘP DZIAŁAŃ
Partnerschulen sollen aus so viel europäischen Ländern wie möglich kommen, damit möglichst viele unterschiedliche Sprachen zu sehen und hören sind.
Jede Partnerschule verfasst und gestaltet unabhängig voneinander bis spätestens 15. März 2018 eine Ostergrußkarte und gestaltet ein kurzes Video. Es nehmen ganze Klassen (eine oder mehrere, je nach Schule) teil.
Je nach Alter entscheiden die SchülerInnen, wie diese gestaltet wird, und was darauf stehen soll. Die Karte selbst wird von den Kindern gestaltet. 
Arbeit mit dem Partner: je nach Notwendigkeit, ein Mal (noch keine Erfahrung, es könnte auch öfter sein)
Szkoły partnerskie powinny pochodzić z jak największej liczby krajów europejskich, tak aby można było zobaczyć i usłyszeć jak najwięcej różnych języków.
Każda szkoła partnerska niezależnie pisze i tworzy kartkę z życzeniami wielkanocnymi najpóźniej do 15 marca 2018 roku i nagrywa krótki film. Istnieją całe klasy (jedna lub więcej, w zależności od szkoły).
W zależności od wieku uczniowie decydują, jak je zaprojektować i co na nim napisać. Sama karta jest zaprojektowana przez dzieci.
Współpracuj z partnerem: w zależności od potrzeb, raz (bez doświadczenia, może być częściej)

SPODZIEWANE REZULTATY
Auswertung der Zusendungen im Unterricht (Klang der Sprachen, eventuell einzelne Worte heraushören und erkennen; Schriftbild)
Ocena zgłoszeń w klasie (dźwięk języków, ewentualnie słuchanie i rozpoznawanie poszczególnych słów, krój pisma)





O projekcie
Projekt ten został opracowany w ramach obszarów programowych, zgodnie z tematem "My, kim jesteśmy - lokalne aspekty etnograficzne", zdefiniowanym w rocznym planie działań.
Istnieją tradycje, które pozostają w czasie i inne, które zostały utracone. Poprzez WATCH pomożemy dzieciom przeżyć i poznać lokalne tradycje.
Stworzenie WATCH będzie działało jako mediator edukacyjny, z którym
Dzieci i dorośli wyruszają w podróż przez tradycje (legendy, przepisy kulinarne, piosenki, ubrania itp.), Cechy różnych partnerów.
Współpraca elementów otaczającej społeczności (rodzina, sąsiedzi, gmina, ...) będzie działać jako wartość dodana dla rozwoju projektu

CELE
- Gromadzenie, odkrywanie i udostępnianie aspektów lokalnej etnografii;
- Promuj naszą lokalną tożsamość;
- Rozwijanie wiedzy o nowych krajach, kulturach, językach, zwyczajach i tradycjach.
- Ułatwienie relacji i komunikacji między partnerami z różnych obszarów kraju.
- Przyczynianie się do rozwoju postaw szacunku, ochrony i waloryzacji lokalnego dziedzictwa.
-Opracowanie i stosowanie umiejętności ICT
- Promowanie współpracy między szkołami oraz między szkołą a otaczającą społecznością (rodzina, sąsiedzi, ...)

POSTĘP DZIAŁAŃ
Opracowanie projektu obejmie prezentację wśród różnych uczestników, prezentację szkoły i społeczności, w której jest ona umieszczona. Przez cały czas trwania projektu zostaną przedstawione propozycje miesięcznych działań, takich jak wymiana i wykorzystywanie legend, przepisy kulinarne i miejsce do odwiedzenia, muzyka, gry, w oparciu o następujący harmonogram:
Listopad - odkrycie siebie i innych
Grudzień - odkrycie receptur innych czasów
Styczeń - do odkrycia pieśni i tańców innych czasów;

Luty - opowiadania i legendy innych czasów;









• Poznawanie tradycji w różnych krajach.


O PROJEKCIE
Chcemy poznać żywność z innych krajów i stworzyć elektroniczną książkę kucharską
z przepisami przygotowanymi przez wszystkich naszych partnerów. Chcielibyśmy również podzielić się informacjami na temat typowych produktów spożywczych z naszych krajów.
CELE:
Mamy nadzieję, że uczniowie będą lepiej rozumieli żywność, a tym samym kulturę innych krajów europejskich. Poprzez dzielenie się informacjami o własnej kulturze uczniowie będą mieli poczucie dumy. Zamierzamy wypr óbować własny przepis na lekcji i udostępnić zdjęcia, aby projekt mógł mieć wpływ na umiejętności gotowania. Projekt będzie miał pozytywny wpływ na nasze umiejętności językowe. Mamy nadzieję, że każda grupa podzieli się słownictwem dla wspólnej żywności z ich kraju. Uczniowie będą również brać udział w pisaniu i czytaniu przepisów, czasem w obcym języku.

POSTĘP DZIAŁAŃ:

Projekt będzie trwał od 29.1.18 do 30.3.18. Każda faza potrwa około 1 tygodnia.
1. Pierwszym etapem będzie krótkie przedstawienie się w przestrzeni bliźniaczej. 2. Następnie chcielibyśmy, aby każda szkoła stworzyła podstawowy słownik obrazkowy wspólna żywność z ich obszaru / kraju. Może to być prosty dokument słowny które można opublikować, aby partnerzy mogli je przeczytać. 3. Następnym etapem będzie opublikowanie strony z co najmniej jedną typową recepturą ze swojej kraj. Chciałbym wtedy spróbować zestawić je w jedną książkę "Przepis" dokumentować i mieć nadzieję na dołączenie stron ze słownikiem obrazkowym. 4. Ostatnim etapem będzie wypróbowanie przepisu i publikowanie zdjęć i komentarze na temat tego doświadczenia. SPODZIEWANE REZULTATY Mamy nadzieję, że otrzymamy książkę kucharską, którą partnerzy mogą pobrać. Uczący się i nauczyciele, którzy uczestniczą, zdobędą bogatą wiedzę na temat żywności
i kultury. Mamy również nadzieję nauczyć się języka związanego z jedzeniem i poprawić nasze umiejętności gotowania.




O PROJEKCIE
E-twinning jest w tym roku tematem dziedzictwa kulturowego, więc pomyśleliśmy, że ważne jest przekazanie legend różnych kultur w przyszłości. I planowaliśmy, że nasz projekt będzie pomostem między krajami.

CELE
- Poznawać ludzi w różnych kulturach, współpracować
-Możliwość korzystania z internetowych narzędzi komunikacyjnych
- Być w stanie rozpoznać legendy innych kultur i kultur
- Rozwijanie umiejętności językowych.
- Rozwijanie umiejętności cyfrowych.
- Aby zwiększyć pewność siebie

POSTĘP DZIAŁAŃ
W pierwszym tygodniu marca szkoły publiczne będą udostępniać zdjęcia w Internecie, aby zaprezentować swoje szkoły. Będą miały internetowe wywiady. Będą również wysyłać swoje miasta i ich pocztówki do poszczególnych krajów oraz broszury.
W drugim, trzecim, czwartym, piątym tygodniu marca partnerzy poznają legendę swojego miasta. Wyniki badań i zdjęcia zostaną zaprezentowane na panelu e-twinning.
Pod koniec miesiąca każdy z partnerów podzieli się zdjęciami przygotowanego przez siebie panelu.
W kwietniu partnerzy podzielą się drugą legendą, którą wybiorą, podobnie jak w poprzednim miesiącu, i krokami, jakie podjęli.
W maju przygotowane legendy zostaną przekształcone w e-booki wraz z ich obrazami.

SPODZIEWANE REZULTATY
Rozpoznawać środowisko i kulturę
Aby zwiększyć wiedzę o obcych kulturach
Aby współpracować z rówieśnikami, zrozum ważność pracy grupowej i zrozum jej potrzebę
Dzięki niemu studenci będą rozwijać swoją kreatywność.



O projekcie

Głównym celem tego projektu jest edukacja dzieci. Zaczną analizować zwierzęta i zwierzęta w miastach. W drugim etapie skupią się na zwierzętach w różnych ekosystemach europejskich. Wreszcie odwiedzą miejsce, w którym żyją i zobaczą sytuację.



CELE

- Poznawanie zwierząt żyjących w pobliżu i porównywanie ich z rundami animalas

- Uświadomienie sobie naturalnej różnorodności i jej znaczenia

- Stwórz naukę i przyjaźń z dziećmi w całej Europie

- Aby używać języka obcego do nauki nowych treści i komunikowania się z rówieśnikami



POSTĘP

Wrzesień: Użyj ścianki bliźniaczej, aby się nawzajem przedstawić

Październik: rób zdjęcia zwierząt wokół nas i pisz opisy
Porównaj dzikie zwierzęta wokół nas i pisz opisy
Listopad: wideokonferencja (przy użyciu Etwinning Live), aby zapytać o wątpliwości
uczniowie mają okrągłe zwierzęta w krajach rówieśników.
Książka dźwiękowa zwierząt: książka dźwiękowa, w której znaleźć można
brzmi, że zwierzęta mają nazwy w różnych językach
Grudzień: Przygotuj "Europejski album zwierząt"
Ostateczna refleksja na temat znaczenia poszanowania natury (prezenty z
dobre zachowanie)

OCZEKIWANE REZULTATY
Książka dźwiękowa zwierząt
Europejski album zwierząt
Zadbajmy o naturę (kolekcja prezentów)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz