piątek, 15 maja 2020

KOLEJNA ODZNAKA E-TWINNING




PROJEKT EUROPEAN MYSTERIES - EUROPEJSKIE TAJEMNICE





Członkowie projektu: Cypr, Turcja, Austria, Czechy, Polska, Mołdawia, Tunezja, Grecja, Portugalia.


Kilkuletnie dziecko wiedzione wrodzoną ciekawością odkrywania tajemnic świata z zapałem poznaje otoczenie. Robi to zgodnie ze swoimi możliwościami i potrzebami emocjonalnie, wielozmysłowo, w ciągłym ruchu. Służą temu zabawy angażujące dziecięce emocje, wyobraźnię i kreatywność. Aby lepiej wpłynąć na wyobraźnię dzieci i zainteresować projektem do przedszkola zapraszani byli goście – eksperci, w celu uzyskania odpowiedzi na postawione pytania. Co kryje w sobie woda–pracownik sieci wodociągowej. Tajemnice ludzkiego ciała– ratownik medyczny. Tajemnice zachowania zwierząt–Behawiorysta z psami. Organizowanie wystawy prac plastycznych, gromadzenie i wystawianie eksponatów. Stawianie hipotez badawczych – próby odpowiedzi na postawione przez dzieci pytania. Odkrywanie sekretów natury za pomocą mikroskopu. Samodzielne wykonanie z gipsu skamielin, aby lepiej zrozumieć, jak żyły i umarły prehistoryczne stworzenia. Tajemnice przeszłości wspólnie szukaliśmy odpowiedzi z różnych źródeł, dlaczego wyginęły dinozaury? Zrobiliśmy szkielet dinozaura z materiałów nadających się do recyklingu. Dlaczego rośliny rosną? Posianie i obserwacja kiełkujących roślin. Niewyjaśnione tajemnice. Tajemnica pochodzenia ludzkiego  „Większość zagadek związanych z ewolucją człowieka pozostaje nierozwiązana – wykonaliśmy drzewo genealogiczne swoich przodków. Tajemnice egipskich hieroglifów, zapisaliśmy swoje imiona za pomocą umówionych znaków i wymieniliśmy między sobą. Metody słowne: - Tajemnice języka- Dlaczego mówisz tak, jak mówisz? Wykorzystałam alfabet Brajla, wysyłanie wiadomości do szkół partnerskich zapisane za pomocą tego alfabetu. Rozszyfrowywanie podanych informacji. Komnata tajemnic słownych - rozwiązywanie zagadek, rebusów. Podróż do tajemniczej krainy bajek i legend, opracowanie i przedstawienie inscenizacji. Punkt kulminacyjny –Tajemnica obrazu, dziecięca interpretacja obrazu „Dziecięce zabawy” Pieter Bruegel. Każdy partner musiał wybrać jeden fragment obrazu i przeprowadzić analizę. Następnie uczniowie opowiedzieli co według nich dzieje się na danym fragmencie. Utworzyliśmy ponownie swoją część i  na koniec wszyscy członkowie dodawali i namalowali swoje historie, aby stworzyć wspólną historię i przerobić oryginalny obraz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz