Członkowie projektu: Cypr,
Turcja, Austria, Czechy, Polska, Mołdawia, Tunezja, Grecja, Portugalia.
Kilkuletnie dziecko
wiedzione wrodzoną ciekawością odkrywania tajemnic świata z zapałem poznaje
otoczenie. Robi to zgodnie ze swoimi możliwościami i potrzebami emocjonalnie,
wielozmysłowo, w ciągłym ruchu. Służą temu zabawy angażujące dziecięce emocje,
wyobraźnię i kreatywność. Aby lepiej wpłynąć na wyobraźnię dzieci i
zainteresować projektem do przedszkola zapraszani byli goście – eksperci, w
celu uzyskania odpowiedzi na postawione pytania. Co kryje w sobie
woda–pracownik sieci wodociągowej. Tajemnice ludzkiego ciała– ratownik
medyczny. Tajemnice zachowania zwierząt–Behawiorysta z psami. Organizowanie
wystawy prac plastycznych, gromadzenie i wystawianie eksponatów. Stawianie
hipotez badawczych – próby odpowiedzi na postawione przez dzieci pytania.
Odkrywanie sekretów natury za pomocą mikroskopu. Samodzielne wykonanie z gipsu
skamielin, aby lepiej zrozumieć, jak żyły i umarły prehistoryczne stworzenia.
Tajemnice przeszłości wspólnie szukaliśmy odpowiedzi z różnych źródeł, dlaczego
wyginęły dinozaury? Zrobiliśmy szkielet dinozaura z materiałów nadających się
do recyklingu. Dlaczego rośliny rosną? Posianie i obserwacja kiełkujących
roślin. Niewyjaśnione tajemnice. Tajemnica pochodzenia ludzkiego „Większość zagadek związanych z ewolucją
człowieka pozostaje nierozwiązana – wykonaliśmy drzewo genealogiczne swoich
przodków. Tajemnice egipskich hieroglifów, zapisaliśmy swoje imiona za pomocą
umówionych znaków i wymieniliśmy między sobą. Metody słowne: - Tajemnice
języka- Dlaczego mówisz tak, jak mówisz? Wykorzystałam alfabet Brajla,
wysyłanie wiadomości do szkół partnerskich zapisane za pomocą tego alfabetu. Rozszyfrowywanie podanych informacji. Komnata tajemnic
słownych - rozwiązywanie zagadek, rebusów. Podróż do tajemniczej krainy bajek i
legend, opracowanie i przedstawienie inscenizacji. Punkt kulminacyjny
–Tajemnica obrazu, dziecięca interpretacja obrazu „Dziecięce zabawy” Pieter
Bruegel. Każdy partner musiał wybrać jeden fragment obrazu i przeprowadzić
analizę. Następnie uczniowie opowiedzieli co według nich dzieje się na danym
fragmencie. Utworzyliśmy ponownie swoją część i
na koniec wszyscy członkowie dodawali i namalowali swoje historie, aby
stworzyć wspólną historię i przerobić oryginalny obraz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz